Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

1. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att kalibrera dina förväntningar och undvika nya besvikelser kan nog denna vara läsvärd före du bestämmer dig

Covid-19 och Lufthansagruppen | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

2. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Står tidigare i tråden att bokningar som görs nu återbetalas per automatik istället för manuellt. Är det någon som har någon datapunkt avseende om man bokar och sen ångrar köpet inom 24h, hur snabbt pengarna kommit tillbaka?

3. Stenis32

Stenis32 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pengarna reserveras endast i det fallet och efter 2-3 dagar försvann reservationen för min del från kontoutdraget. Det här var redan i början av augusti.

Doctor-X gillar detta.
  4. srg

srg Medlem

Fick refund notice igår för en avbokning 25 Maj.

5. flonken

flonken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är samtidigt min födelsedag, så någonting ska vi nog kunna hitta på. :rolleyes:

6. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kom plötsligt alla återbetalningar in på Amex från vårens inställda resor. Inte optimalt med massor av plus på kortet nu och fallande bonusmätare.

Ingen räkning i slutet av oktober får väl som tröst ses som positivt, samt att jag återigen kan tänka mig att boka fler privatresor för pengar med SAS.

Edit. Jag har dock inte legat på SAS alls utan bara väntat. Jag kände att jag hade både tid och råd så kunde bjuda på det efter alla år som trogen kund.

Last edited: 28 September 2020
    Tobbe.O gillar detta.
  7. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade en resa den 14 mars på kvällen till CDG som skulle ha gått den 15 mars på morgonen.
    Fick pengarna idag på kontot idag, har inte "bombarderat" SAS med mail, inte varit i kontakt med kronofogden, eller AMEX, jag har suttit lugnt i båten, kanske dröjde lite längre innan återbetalningen, därför att många resenärer har stört SAS i sina rutiner i dessa tuffa tider.

Jag är tacksam mot SAS (i detta fall).
    Hade jag hade bokat någon BRA biljett, då hade jag endast fått tillbaka 25% av biljettpriset.

henke12 och Tobbe.O gillar detta.
  8. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jag gillar ändå att du lägger en del på SAS kunder att det tar lång tid för SAS att återbetala pengarna.

Hade inte kunderna varit så jobbiga att de krävde att SAS följde lagen så skulle SAS ju ha betalt direkt...

Delayed, WavyCrockett, ZZZebra och 2 andra gillar detta.
  9. lucasd

lucasd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara nyfiken: har det gått snabbare för kunderna att få tillbaka pengarna om de tjatat på SAS?

Det är självklart inte bra att det tagit så lång tid - men samtidigt får man väl inse att det är en pandemi som påverkar det mest just nu.

En tanke är väl om kundtjänsten hade haft mindre att göra, kanske fler hade kunnat användas för att hantera återbetalningar. Det vet jag dock inte om det hade fungerat.

10. Golfkillen

Golfkillen Medlem

En tanke är ju att om SAS hade följt lagar och regler så hade deras kundtjänst haft mindre att göra.

Delayed och Autonom gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!