Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Nu går det att se status för sin återbetalning: Online check in - Scandinavian Airlines | SAS

Informationen där säger inte så mycket egentligen - det finns inget datum eller uppskattning om när en återbetalning kan tänkas ske. Något positivt är att det även ska gå att få en voucher sänd till sig igen om den har försvunnit.

Nice find.

Jag har flera bokningar som är mer än 12 månader gamla som inte dyker upp där.
Exempel: Bokning gjord 2019-05, utresedatum 2020-04, avbokades 2020-04.

SAS support säger att de är i kö för att återbetalas men jag har gett upp hoppet. Försökte göra chargeback via AmEx men de kan max vara 12 månader gamla. :(

Jag kan dock se mina bokningar som är inom 12 månader.
 
Nice find.

Jag har flera bokningar som är mer än 12 månader gamla som inte dyker upp där.
Exempel: Bokning gjord 2019-05, utresedatum 2020-04, avbokades 2020-04.

SAS support säger att de är i kö för att återbetalas men jag har gett upp hoppet. Försökte göra chargeback via AmEx men de kan max vara 12 månader gamla. :(

Jag kan dock se mina bokningar som är inom 12 månader.
Jag är i samma sits med en ”gammal bokning” (samma månader för bokning och avresa). Chargeback gick inte hos Amex. Däremot står min återbetalning faktiskt som ”in progress”.
 

Erik Ek

Medlem
Nu går det att se status för sin återbetalning: Online check in - Scandinavian Airlines | SAS

Informationen där säger inte så mycket egentligen - det finns inget datum eller uppskattning om när en återbetalning kan tänkas ske. Något positivt är att det även ska gå att få en voucher sänd till sig igen om den har försvunnit.

Tilltron till SAS är på den nivån att en undrar om ett klick på ”Search” följs av ett besked ”Tack för att du byt din refund till en voucher.”

Fantastiskt att SAS efter sju månader fått fram ett automatiskt system som automatiskt genererar ett ”god dag yxskaft” istället för att kundservice på telefon manuellt ska behöva säga det.
 

apknug

Medlem
Nice find.

Jag har flera bokningar som är mer än 12 månader gamla som inte dyker upp där.
Exempel: Bokning gjord 2019-05, utresedatum 2020-04, avbokades 2020-04.

SAS support säger att de är i kö för att återbetalas men jag har gett upp hoppet. Försökte göra chargeback via AmEx men de kan max vara 12 månader gamla. :(

Jag kan dock se mina bokningar som är inom 12 månader.
Jag är i samma sits med en ”gammal bokning” (samma månader för bokning och avresa). Chargeback gick inte hos Amex. Däremot står min återbetalning faktiskt som ”in progress”.
Enligt konsumentkreditlagen har ni rätt att ställa samma krav mot kortutgivaren som mot säljande företag vid en reklamation.

Om amex hävdar att deras system inte stödjer äldre reklamationer eller att reklamationsfristen skulle vara 12 månader bör detta anmälas till Finansinspektionen alt domstol för prövning.

Detta måste fram i offentlighetens ljus!
 

flatwhite

Medlem
Datapunkt. Avbokade en 2-4-1-resa i mitten av augusti på webben där hemresan blivit inställd. Poäng och voucher tillbaka samma dag. Pengar tillbaka dagen efter till Amex.
 

Tongen2

Medlem
Datapunkt. Avbokade en 2-4-1-resa i mitten av augusti på webben där hemresan blivit inställd. Poäng och voucher tillbaka samma dag. Pengar tillbaka dagen efter till Amex.

"Vi behandlar ärendena i den ordning de kommer in.", säger SAS.
"Just nu håller vi på med återbetalningar för april", säger en snubbe på SAS kundtjänst häromdagen.

Augusti är väl efter april, right?
Jag får inte ihop det?!
Hur kan ditt ärende ha kommit in innan de som avbokade i april och att du redan fått pengarna tillbaka? :confused:
 
Toppen