Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

1. cantona

cantona Medlem

Om SAS inte dyker upp till sin rättegång så är det ganska meningslöst att skicka de till ARN för de lär inte följa besluten ändå. Betalningsföreläggande och avvakta svaret och sedan ta det därifrån.

2. apknug

apknug Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det vore nåt det, om SAS slutar följa allmänna reklamationsnämnden och hamnar högst upp på svarta listan.

Att de inte kommer på sina egna rättegångar och inte bestrider tredskodommar är däremot mumma, då lagakraftvunnen dom är en executions titel som man kan begära verkställighet av hos kronofogdemyndigheten. (Utmätning)

3. cantona

cantona Medlem

Andra flygbolag gör det så vad skulle vara nytt?

4. cantona

cantona Medlem

Har du numret i det målet? För Tingsrätten klarar inte av att hitta det och har gett mig en lista på 148 träffar. Kan det vara FT 12743-20?

5. NotRyan

NotRyan Medlem

SAS policy så här långt har varit att ALLTID följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer!

apknug gillar detta.
  6. SK989

SK989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    FT 8511-20 är målnumret.

cantona och Berglund gillar detta.
  7. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mattias Holmén, aikelo, Autonom och 1 annan gillar detta.
  8. mha321

mha321 Medlem

Fullständigt orelaterat till gårdagens bolagsstämma såklart, men igår/idag gick återbetalningen för samtliga mina återstående SAS-biljetter från mars/april igenom. (Mail från diamond-supporten igår, syntex på Amex idag, ingen refund-notice).

(Men om man ska vara helt ärlig så fick jag faktiskt notifieringen från diamond-supporten innan bolagsstämman igår.... Men det är inte utan att man blir lite konspiratorisk..)

9. Erik Ek

Erik Ek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har från början utgått från att återbetalningarna till resenärer är en kran SAS skruvar av och på efter att deras övriga åtaganden är uppfyllda och utifrån deras kassaflödesprognos.

Autonom gillar detta.
  10. Tonton

Tonton Medlem

Spännande detta. Drog ut en rapport på SAS. Finns en del som har valt att gå annan väg än att vänta alternativt göra charge back på kreditkortet.

Last edited by a moderator: 23 September 2020
    jonten, Erik Ek, intuition och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!