Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Sebbeh

Medlem
Ni som bokat flygbiljetter i tjänsten och därmed är det ert företag som SAS är skyldiga pengar. Hur ställer sig era/ert företag till detta? Kan det påverka er möjlighet att använda SAS i framtiden?
 

Tongen2

Medlem
HR

Jag är EBD och väntar på en återbetalning sedan 15 mars, har fått tillbaka inställningar/avbokningar efter det.
Men jag sitter lugnt i båten! Tror att de har mycket att göra, det kommer att lösa sig så småningom om tänker jag.

Resan som du bokade av då den 15 mars, när skulle resan äga rum?
Nu har inte jag läst hela tråden så det kanske har rapporterats tidigare, men jag pratade med Amex idag och de informerade mig om att SAS går efter när själva resan äger rum, inte utefter när den bokades av.
Dvs bokar du av en resa i mars som du skulle åkt på i november, och sedan bokar av en resa i augusti för en resa som skulle skett i september, så är det mycket troligt att du får tillbaka pengarna för den resan tidigare eftersom den hade utresa i september och den andra du bokade av tidigare hade utresa i november. Dvs i "turordning" i form av när själva resan äger rum.

Breaking news för min del i alla fall! Och förklarar ju varför jag fått tillbaka pengar för en resa som bokades av nyligen och inte för en annan som bokades av tidigare.
 

mha321

Medlem
Resan som du bokade av då den 15 mars, när skulle resan äga rum?
Nu har inte jag läst hela tråden så det kanske har rapporterats tidigare, men jag pratade med Amex idag och de informerade mig om att SAS går efter när själva resan äger rum, inte utefter när den bokades av.
Dvs bokar du av en resa i mars som du skulle åkt på i november, och sedan bokar av en resa i augusti för en resa som skulle skett i september, så är det mycket troligt att du får tillbaka pengarna för den resan tidigare eftersom den hade utresa i september och den andra du bokade av tidigare hade utresa i november. Dvs i "turordning" i form av när själva resan äger rum.

Breaking news för min del i alla fall! Och förklarar ju varför jag fått tillbaka pengar för en resa som bokades av nyligen och inte för en annan som bokades av tidigare.
Frågan är dock om det stämmer eller om det är ytterligare ett påhitt av någon i kundtjänst som inte vet det rätta svaret.

Alla de resor som jag inte fått tillbaka på var avbokade i mars och skulle genomförts i mars. Utom en som avbokade i mars och skulle genomförts första halvan av april.

De jag fått tillbaka på har samtliga varit både avbokade och skulle genomföras senare än vissa av de som har inte fått.
 

Tongen2

Medlem
Frågan är dock om det stämmer eller om det är ytterligare ett påhitt av någon i kundtjänst som inte vet det rätta svaret.

Alla de resor som jag inte fått tillbaka på var avbokade i mars och skulle genomförts i mars. Utom en som avbokade i mars och skulle genomförts första halvan av april.

De jag fått tillbaka på har samtliga varit både avbokade och skulle genomföras senare än vissa av de som har inte fått.


Precis, vet man ju aldrig!

Lät som en bra förklaring ändå tyckte jag, och jag köpte den. Men inser ju nu att det är ju fortfarande SAS vi pratar om och de är ju världsmästare på att vara konsekvent inkonsekvent. Hade glömt det!
Glöm det jag skrev, jag är för ivrig i att försöka få ett vettigt svar och en förklaring på vad som sker tror jag. :oops:
 
Alla vill förstå på nåt sätt, och många teorier har lagts fram av både medlemmar och kundtjänst. Jag har bara några få avbokningar, men de är motbevis mot allt jag sett i denna tråd.
Varken avbokningsdatum, resedatum, eller status spelar någon roll.
Möjligen hjälper det att tjata, men inte för alla bokningar.
 

Autonom

Medlem
Själv kontaktade jag Amex och som vanligt med deras otroliga service löste de allt för mig. Från kontakt till cashback tog det 2 veckor.

Tummen upp för Amex som alltid levererat vad än det gällt för mig. Kan inte bli mer nöjd med ett företag och dess personal.

Hade flera resor med olika bolag som jag väntade på att få tillbaka mina pengar ifrån.

Första plats på att vara sämst på allt man kan tänka sig var Sas.
 

Henke74

Ny medlem
Ringde kundservice för en månad sen angående refund och ombads att vänta på min tur i återbetalningskön..Tröttnade på väntan igår och skickade på messenger till SAS att det var dags att kika på mina 5 inställda GO resor i maj/juni/juli som inte blivit återbetalda och snabbt och lätt så dök det upp 5 refund notiser i min mail idag! Får se när pengarna syns på kontot.. finns ingen logik i SAS återbetalnings förehavanden..
 
Last edited:

BCflyer

Medlem
Star alliance 2-4-1 resa för familjen (4 pers) bokad på 3 PNR med 4 vouchers och ombokad en gång. Resan skulle gått 3:e April 2020 och blev avbokad i mitten av mars. Efter påtryckningar fick jag en PNR återbetalad i Maj dock ingen serviceavgift åter så där blev det fler mail innan jag fick den. Fru och dotters PNR blev återbetalad i Juli efter många mail. Den sista PNR (identisk med fru och dotters) gick så många rundor (eskalerad till olika avdelningar etc) att jag fick gå till AMEX (SAS Elite) och Mastercard (SAS Premium) för att få den åter ombokning låg på ena kortet och orginal på andra tyvärr. Jag är Diamond och övriga i familjen Gold. Amex var snabba med pengarna för deras del och Mastercard tog 3 veckor. Nu äntligen allt återbetalt. Känns skönt att man inte betalat med banköverföring eller Swish...vem gör det?
 
Toppen