Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

  1. Tonton

    Tonton Medlem

    Precis som @mha321 skriver - jag har flertalet bokningar, vissa gjorda före Covid-19-krisen och vissa gjorda under sommaren.

    De bokningar som jag har avbokat senaste tiden (augusti och framåt) och som jag har lyckats göra i onlineflödet har kommit in i det automatiserade systemet och jag har då fått pengarna snabbt.

    De bokningar som jag inte har kunnat få in i det automatiserade flödet har jag fortfarande inte sett skymten av, vare sig mina avbokningar gjorda i mars eller augusti.
     
  2. intuition

    intuition Medlem

    Ort:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige
    Blev först lite fundersam vad "online" kontra "manuellt" var, bl.a. eftersom man i praktiken aldrig aktivt begär återbetalning på en flexibel biljett. Men efter denna posten

    så antar jag att du menar just att flexibla biljetter som avbokas online nuförtiden kan gå snabbt, precis som det gjorde före Covid-kaoset. Eller finns det någon annan återbetalningsmekanism som jag inte känner till?
     
  3. Linmet

    Linmet Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  4. igelkotten

    igelkotten Medlem

    Ort:
    London
    När jag begärt återbetalning på hemsidan när jag öppnat upp min bokning, så har jag fått återbetalt nästan omedelbart. Oavsett reglerna för biljetten säger (alltså enbart skatter på icke avbokningsbara och hela beloppet på plus full flex).
     
  5. Tonton

    Tonton Medlem

    @igelkotten svarade utmärkt åt mig :) Du kommer in i det automatiska flödet när du begär återbetalning via hemsidan. (9/10 gånger iaf...)

    För att svara på din faktiskt fråga: Alla mina biljetter, både de som jag har fått återbetalning för och de som jag väntar på, har varit en mix av *A- och SASawards.
     
  6. cantona

    cantona Medlem

    Jag har flera bokningar utan status och begärt återbetalning online ... kammat hem noll.
     
  7. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Jag vet inte om det går direkt snabbt... Jag hade en Plus Pro som jag avbokade online den 24 juli, kollade igår och såg att jag fått tillbaka pengarna på kortet den 24 augusti. En månad är väl inte katastrofalt dåligt men det borde max ta ett par dagar.
     
    cantona gillar detta.
  8. Tonton

    Tonton Medlem

    -
    Nyckelordet i det hela är nog *snabbare* - vilket nödvändigtvis inte betyder "snabbt" :D
     
  9. RollingStone

    RollingStone Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag fått refund notice på en avbokad poängresa med bara SAS-flyg och väntar bara på att pengarna ska krediteras på mitt Amex. Det var en resa som bokades om ett par ggr så jag har inte 100% koll på om jag får tillbaka alla avgifter. Så här har iaf min väntan sett ut:

    7/5: Avbokar resa online. Får mail som bekräftar avbokning och varnar för längre handläggningstider.
    27/5: Skickar en förfrågan till EBG-supporten. Får svar att ärendet är i kö och det är längre handläggningstider.
    30/7: Ny förfrågan och samma svar som ovan med tillägget att en påminnelse har skickats till återbetalningsavdelningen.
    9/9: Ny förfrågan.
    10/9: Svar som förklarar att de har pratat med återbetalningsavdelningen och att pengarna kommer att utbetalas samma dag. Refund notice dyker upp ett par h senare.
     
  10. cantona

    cantona Medlem

    Från en pålitlig källa. En lång historia kort. En som lyckades komma så långt som till vd:s sekreterare ... och numera pengar på kontot. Ni som vill vänta i fem månader ...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×