Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

  1. TomJ

    TomJ Medlem

    Ort:
    Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    Hittills är det alltså ingen som avbokat under kristiden som fått tillbaka pengar för någon resa alls? Första veckan i mars då alltså. (som SAS påstår att de passerat i återbetalningskön)
     
  2. TomJ

    TomJ Medlem

    Ort:
    Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    "Fram till 9 mars" KAN ju också betyda att man håller på med 18 februari... Även 2 januari tillhör ju mängden "fram till 9 mars"
     
    intuition gillar detta.
  3. Homer

    Homer Medlem

    Jodå, jag avbokade en Plus Pro biljett på nätet den 5:e mars och fick tillbaka pengarna efter precis 7 dagar
    men inget har skett med de som avbokades på samma sätt den 10-11/3
     
    Last edited: 7 Maj 2020
  4. Samosaguas

    Samosaguas Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag avbokade en bonusresa till Berlin på nätet den 10 mars och fick tillbaka pengarna inom en vecka.
     
  5. igelkotten

    igelkotten Medlem

    Ort:
    London
    Jag avbokade en bonusresa 15 april, och pengar tillbaka foljande dag.

    SAS - det här har ni gjort bra™! | Sida 217 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
     
  6. Homer

    Homer Medlem

    Last edited: 7 Maj 2020
    MagnusL77, LPC123 och nonicoc gillar detta.
  7. TomJ

    TomJ Medlem

    Ort:
    Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det verkar väldigt knepigt att folk har fått återbetalning den 5e, 10e och 15e, att SAS påstår att de tar folk i tur och ordning men att de flesta som avbokat inom den perioden ändå inte fått tillbaka pengarna...
     
  8. MagnusL77

    MagnusL77 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Köpt biljett via sas hemsida avbokad den 6 mars. 9 mars fick jag standardmeddelandet att pengar skulle komma in inom 7 arbetsdagar. Ännu inte sett några pengar. För en vecka sedan ringde jag och då fick jag till svar att de höll på med datumen fram till 8 mars. Enligt svar på fb håller de fortfarande på med första veckan i mars (stått så i en månad nu typ). Ringde grinig kundtjänst och undrade vad som kunde påverka tiden (exv om resebyråer som använder sas prioriteras innan oss som köper reguljär. Det kunde han inte svara på.. Men han förnekade bestämt att det förekommer likviditetskris. Har hört att andra bolag som sitter i samma sits skriver till deras kunder att de betalar tillbaka först när flygen börjar gå igen...
     
  9. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är fullt tänkbart att många här pratar om varandra. Alla har inte avbokat vid exakt samma tidpunkt och folks resor har varit för olika datum. Om två personer hade en resa bokad till den 25 april, en avbokade den inställda flighten 20 april och den andre skickade in frågan om återbetalning den 28 april - ska SAS ta turordningen efter flightdatum eller efter datum när folk avbokat/ställt sig i återbetalningskön? Jag får uppfattningen att en del pratar om varandra i den här frågan, just för att det är två olika datum som rent tekniskt kan användas för att skapa turordningen.
     
  10. chronomaster

    chronomaster Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hade en resa 25 mars, avbokade 23 mars. Fortfarande inte fått något.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×