Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

mha321

Medlem
Jag som också är EBD har en mängd med bokningar som inte är återbetalda. Business, FullFlex, Pro, ProSmart kvittar, inte fått på någon.

Har ca 15 resor under våren som skall återbetalas, ingen har kommit. Inte ens de från mars.
Jag misstänker snarare att de prioriterar ner flexibla biljetter, med något pseudo-argument (som såklart inte är officiellt) av typen "det är ju mest företagsbiljetter, det är inte lika viktigt att beta av".

Det är naturligtvis ren spekulation och helt utan andra bevis än att jag själv (EBD) endast fått tillbaka pengar för oflexibel Go, medan samtliga flexibla biljetter avbokade i mars, april och maj fortsatt väntar.

Alternativet är att flexibla biljetter hanterades av ett annat system, medans go hanterades manuellt. Men det är minst lika mycket gissning det :)
 

Shoreline

Medlem
Exakt samma mail, poängen kom direkt, pengarna är daterat på mitt konto dagen efter. Vilken dag de var synliga på kontot vet jag inte men det var samma vecka.
Fick du även ett mail (ungefär samtidigt) från message@sas.se med rubriken Your pnr refund? Det har jag fått när allt gått bra – i andra fall då jag bara fått mailet ni visar, har inte speciellt mycket hänt.
 

El0

Medlem
Fick den 09JUL 4st "refund notice" pdf:er på mailen men fortf. inga pengar på kortet. Brukar ju gå på någon dag.
 

WF789

Medlem
Ringte SAS i dag pga manglende refusjon av kansellering 23/3.
Referansenummeret eksisterte ikke lengre, så de måtte søke på billettnummer.
Fikk svar om at de var ferdige med mars, så det måtte ha skjedd en feil med min og at de skulle sende den inn på nytt.
 

ante888

Medlem
Nu har jag fått en resa återbetald, en SAS VIP Plus, avbokad den 16/3, avresa skulle ske 19/3, syns på mitt MC 16/7 (men daterad till 9/7, samma dag som jag fick "refund notice" via mail).
 

Homer

Medlem
Exakt samma mail, poängen kom direkt, pengarna är daterat på mitt konto dagen efter. Vilken dag de var synliga på kontot vet jag inte men det var samma vecka.

Ja det kom två mail för mig


Den där bekräftelsen (post 468) är alltså helt värdelös och det är bara om man också får en refund notice som
man får pengarna tillbaka, och så har det väl alltid varit om jag inte minns fel.

Slutsatsen är alltså automatisk återbetalningen fungerar, men bara ibland.
 
Toppen