Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

1. ante888

ante888 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick precis ett mail från SAS:

"HEJ ANTE888
    Vi har inte glömt dig.

Coronavirusets utbrott med åtföljande och omfattande reserestriktioner har resulterat i tusentals inställda flyg. Det betyder att vi har fått in mängder av återbetalningsärenden, däribland ditt.

Varje enskild begäran hanteras individuellt, och med stora mängder ärenden blir tyvärr väntetiden alldeles för lång.

Vi ber om ursäkt för detta och vill att du ska veta att vi gör allt vi kan för att snabba på processen som tyvärr fortsatt kan dröja.

Vi önskar dig en fin sommar.

Vänliga hälsningar,
    SAS"

De verkar ha slopat att de gör återbetalningarna i tur och ordning, så min första avbokning som skedde 16/3 pga inställd flight 19/3 kan återbetalas lagom till jul om man har otur :)

Hade hellre sett lite tydligare kommunikation som t.ex.:

"Hej kära kund, på grund av bristande likviditet och därmed permittering av personal har vi dragit ner på utgifterna så mycket vi kan. Vi har ingen som jobbar med återbetalningar just nu och vi har heller inga pengar att betala ut då vi måste prioritera överlevnad. Så fort vi är igång igen och får löpande intäkter kommer vi börja betala ut de inställda biljetterna i turordning allt eftersom vi skalar upp i bemanning."

2. TLC

TLC Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Jeg mener at have læst (somewhere), et eksempel på passager der havde fået point i stedet for refusion af cash. Er der flere eksempler på dette?

3. aikelo

aikelo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick samma. Bokade av i samma veva som dig.

4. fredrik996

fredrik996 Medlem

Fått mail idag och flera som var med på resan, att Mars återbetalning skulle va klart sista juni vart ju inget av. tror ni det kan komma innan juli slut?

5. Magnus Lindskog

Magnus Lindskog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även jag som väntar på 2 återbetalningar har fått samma mail. Gissar att den kopplar till avbokningen i mars. Den i maj lär ju komma lagom till jul

6. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick samma mejl och bokade av i mitten på april.

7. mha321

mha321 Medlem

Jag har inte fått något sådant mail för nogon av mina avbokningar gjorda i början och mitten på Mars. Men det är klart, det var ju flex biljetter så de flyttas väl konstant tillbaks till sist i kön...

Edit: poängen är - för de som rapporterar om åter betalning, ange gärna om det är en plus ni bokat av eller om det är oflexibel biljett men inställt flyg.

intuition gillar detta.
  8. LasseFoppa

LasseFoppa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick också Mail i dag och just i dag fick jag faktiskt pengarna för min sista marsavbokning. Nu har jag bara en från maj kvar. Plötsligt händer det.

9. Hur har det gått med fogden?
    Sorry om jag missat något inlägg om detta senare.

10. Bridgeman

Bridgeman Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Fick samma jag med direkt efter samtal med kundtjänst.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!