Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

  1. Shoreline

    Shoreline Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ringde och frågade om denna idag. Den låg fortsatt i kö (vilket väl är positivt, när man läser om en del som har trillat ur här), och kanske betalas den ut i juli (enligt supporten då), mer troligt i augusti.
     
  2. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS plus PRO biljett
    avbokad: 15 mars
    avresa: 30 april
    refund notice: 7 juli

    antal samtal till kundtjänst: 7st

    ringde igår kväll och frågade lite hur de såg ut, tjejen på andra sidan luren beklagade och sa att hon mailat till refund office och satt högsta prio på denna. Lite optimistiskt tänkte jag men nu när jag vakna idag så låg refund notice i inkorgen på mailen. :D
     
  3. Stenis32

    Stenis32 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade SAS Plus PRO till Dublin och fotbolls-EM som blev inställt.

    Avbokning: 17 mars

    Igår vid lunchtid samtal till kundtjänst som skulle prioritera återbetalning.

    Imorse klockan 07 kom refund notice i Inkorgen.
     
  4. Doctor-X

    Doctor-X Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Efter många inlägg i tråden om att återbetalningar kan ha halkat ur kön - ringde jag till kundtjänst igår för att kolla status på mina återbetalningar (avbokade i början på april - flighter i maj). Alla återbetalningar ligger kvar i kön. Frågar efter estimat på återbetalning, får svar att det inte finns någon just nu, men avslutar ändå med att "om jag ska gissa så någon gång i juli". Små pengar i jämförelse med många andra i tråden och har inte några problem att vänta - får se det som en bonus när de trillar in :)

    Jag har lyckats med de andra bolag (TAP, Ryan och Norwegian) jag haft bokningar hos via kortreklamation (AmEx, Curve och SEB), där jag återbetalningsmöjligheterna kändes begränsade och tveksamma.
     
  5. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick mail nästan direkt att min avbokning skickats för återbetalning så jag är försiktig optimist att det blir en automatisk återbetalning.
     
  6. MajaKlara

    MajaKlara Medlem

    Jag har 3 avbokningar för flygningar mars/april och inväntar återbetalning från SAS. Alla biljetter bokade i C och avbokningsbara. Har varit i kontakt med SAS kundtjänst både via mail och telefon vid flera tillfällen och fått sedvanliga svaret att de hanterar avbokningar i tur och ordning. Har inte fått någon avbokningsbekräftelse, men sparade en screenshot på en av avbokningarna. Kontaktade i dag American Express för att begära charge back från dem. Hamnar då i moment 22; American Express vill ha avbokningsbekräftelse. Kontaktar SAS som på telefon bekräftar avbokningarna, men vägrar skicka bekräftelse på avbokningar via mail. De bekräftar avbokningen när de gör återbetalningen, men de gör ju ingen återbetalning och då får jag ju ingen bekräftelse. Har ni fått bekräftelse på de avbokningar ni har gjort under våren? Vilka underlag har ni redovisat till American Express när ni har fått charge back från dem?
     
  7. mha321

    mha321 Medlem

    Har du guld eller upp så kan man om inte annat få ett skriftligt svar från gold/diamond-supportadressen. Det blir i form av ett mail och inte "formellt papper", men det borde räcka till Amex.

    Om inte kanske man kan få vanliga supporten att skicka ett mail med det också? Det viktiga är ju bara att bokningsnummer och "ja det är avbokat" såtr med i princip.
     
  8. MajaKlara

    MajaKlara Medlem

    Ja, jag är GULD. Fick detta mailsvar den 23 april "Jag kan se att dina återbetalningar inte har blivit gjorda ännu, och jag beklagar detta, men jag ser att de ligger på kö och kommer att hanteras i den ordning den kom in till oss." vilket är det närmaste en bekräftelse på avbokning jag har fått. Har skickat det till Amex med förhoppning om att det är tillräckligt med underlag för att kunna få återbetalning via dem.
     
  9. Bridgeman

    Bridgeman Medlem

    Ort:
    Sundsvall
    Land:
    Sverige Sverige
    Ringde nyss kundtjänst frågade om ett antal avbokningar som jag gjort i mars-april det är både skatter samt betalning för vanliga resor som inte återbetalats. Fick det vanliga svaret att det tar längre tid än vanligt och att det bara är att vänta och att det tas i tur ordning. Jag påpekade att så inte är fallet. Killen på kundtjänst svarade att vissa på kundtjänst inte följt de direktiv som de har på SAS.
    Hade även en avbokningar på American Airlines detta återbetalades efter 3 dagar, samt en bokning på United som tog 7 dagar.
     
  10. nissefalk

    nissefalk Medlem

    Ort:
    Aplared
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade ett case med AMX på en biljett med Swiss bokad med Expedia, jag skickade en screen shot på bokningen där status på flight stod som cancelled, det gick bra.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×