Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

  1. intuition

    intuition Medlem

    Ort:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige

    Inte heller för mig har skatter från bonusbiljetter blivit återbetalade.
    Det är till och med så att avbokningsbekräftelsen på bonus-biljetterna uppger att återbetalning kommer att ta lång tid (alltså till skillnad från plus pro där det lovas 7 dagar)
     
  2. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Inställd Star Alliance 2-4-1 där poäng och vouchers kom tillbaka direkt vid avbokning hos Tallin den 20/3.

    Delvis återbetalning av skatter (ej avgifter) den 30/5 och sedan dess väntar jag ännu på den sista delen av återbetalningen á 3 x 450 kr i serviceavgift för denna bokning som det blivit något galet med gällande återbetalningen. Har varit otaliga mail fram och tillbaka med kundtjänst och med Diamonsupporten. Nu skulle de efter påtryckning till Diamondmailen trycka på igen hos återbetalningsavdelningen.

    Väntar även på inställd SAS-bokning med ej avbokningsbara Plus-biljetter men där SAS har ställt in flygen och pengarna ska betalas åter till mitt kort. Är bara uppe i knappt fyra veckor för den återbetalningen. Gissar att jag har dessa pengar tidigast i kvartal fyra i år. :eek:
     
    Samosaguas gillar detta.
  3. Samosaguas

    Samosaguas Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade en Star Alliance 2-4-1-bokning exakt samma dag men fortfarande inte hört ett ljud om återbetalning.
     
    LPC123 gillar detta.
  4. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja du, det är ett väldigt märkligt system de har och hur konstigt de hanterar alla återbetalningar.

    Hoppas du snart får dina pengar (och jag hela mitt belopp) återbetalade.
     
    Samosaguas gillar detta.
  5. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu börjar jag bli uppriktigt förbannad på hanterandet och man har personligen lagt ner flera år av spendering på ett bolag. Och sett flera bokningar som avbokats senare få återbetalningar. Man sitter själv på Flex biljetter som fortfarande inte är återbetalda trotts avbokning i mitten av mars månad. Förstår att SAS är i en a satt situation men någon ordning måste de väl hålla i företaget trotts kaoset med Covid 19o_O

    Sen att det sedan början av april månad har lovats olika saker konstan när man ringt in till kundtjänst.

    Det som gör mig upprörd är att SAS GO bokningar som är avbokade senare än sina egna Plus PRO biljetter får återbetalning före ens flexibla biljetter:oops:
     
    intuition, danielhog, HCas och 9 andra gillar detta.
  6. Lars.se

    Lars.se Ny medlem

    Jag delar din frustration över SAS hantering av PLUS PRO biljetter. Jag har flera PLUS PRO (köpta på SAS websida) avbokade 14 mars som jag ännu ej fått tillbaka pengarna för.
    Jag har under samma period haft flertalet SJ avbokningar som jag fått tillbaka pengarna för efter några dagar och en Lufthansa flexibel som jag fick tillbaka pengarna för efter 5 dagar....
    SAS now 113 days and counting....
     
    SK989 och intuition gillar detta.
  7. gnisten

    gnisten Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade SAS biljetter (PLUS PRO) 15 mars.
    Ringde första gången mitten april, utan resultat.
    Ringde återigen i fredags 3 juli, pratade med en
    trevlig kvinna som höll med om att det var lång
    tid och att hon skulle placera mig i prioritetskön.
    Samma dag några timmar senare meddelande
    om återbetalning.
    Idag 5 juli pengar in på mitt AMEX-konto.
     
    Gus, Bridgeman, Tim Karlsson och 1 annan gillar detta.
  8. Lars.se

    Lars.se Ny medlem

    Tack för den informationen, hoppas jag också kommer fram till en SAS person som vill hjälpa till nästa gång jag ringer istället för de tidigare som bara gett standardmeddelandet och sagt de kan ingenting göra...
     
  9. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade en bonusresa med SAS inrikes om ca 1 månad då det nu kommit ändringar på mina flighter så jag måste åka 2 dagar senare (vilket inte fungerar). Lite intressant text på avbokningssidan...

    Återstår att se hur lång tid det tar att få tillbaka pengarna. Bokning och avbokning är gjord på nätet.
    Men hur lång tid det tar att betala tillbaka beror nog inte på min "betalningsleverantör", och att de är en aning längre än normalt kan ju vara en underdrift om min bokning hamnar längst bak i manuella kön och inte sker automatiskt.
     
    El0 och Mattias Holmén gillar detta.
  10. WF789

    WF789 Medlem

    Ort:
    Norge
    Land:
    Norge Norge
    Venter fortsatt på refusjon av reise 2-5/4 som ble avbestilt 23/3.
    SAS Vip Plus
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×