Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Såklart SAS stoppade funktionen med automatisk återbetalning när coronan slog till, för att inte alla pengarna skulle rinna ut ur bolaget okontrollerat. Nu vet man bättre om läget och kan koppla på det igen.
 

TLC

Medlem
Nej - skatter fra bonusbilletter er faktisk blevet refunderet fint selv under marts-april måned...
 

cantona

Medlem
Hej

Mina flighter blev inställda idag med avresa 12/7 till CH. Får se hur lång tid det tar att få pengar tillbaka men undrar om jag har rätt till 250€ också?
 

mha321

Medlem
Såklart SAS stoppade funktionen med automatisk återbetalning när coronan slog till, för att inte alla pengarna skulle rinna ut ur bolaget okontrollerat. Nu vet man bättre om läget och kan koppla på det igen.
Den fanns väl inte innan heller? Jag tycker jag har haft de här problemen i flera år -- däremot så har tiden när man "hamnat i kön" varit kortare, men det har i allra högsta grad varit en manuell delay på det även innan. Den blir bara tydligare nu när det är extremt mycket mer för manuella kön att hantera...
 

intuition

Medlem
Såklart SAS stoppade funktionen med automatisk återbetalning när coronan slog till, för att inte alla pengarna skulle rinna ut ur bolaget okontrollerat. Nu vet man bättre om läget och kan koppla på det igen.
Den absoluta majoriteten av avbokningar hade ju inte rätt till återbetalning i biljettreglerna och hade såklart inte gått in i någon automatik oavsett om den lämnades på. Automatiken har ju bara funnits på fullt flexibla biljetter och på award.
Nu kan det ju ha funnits ett antal sådana, men att just de bokningarna skulle dränera företaget tror jag inte riktigt på.
 
Toppen