Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

  1. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Värt att nämna är att min vän fick idag tillbaka pengarna för en bokning för han och hans familj till Kina som var i SAS Business för 3 pers. Totalt 52 000SEK återbetalat och avbokningen gjordes 2 mars, det var SAS som då ställde in avgångarna i bokningen.
     
    MagnusL77 gillar detta.
  2. Homer

    Homer Medlem


    och det här fick jag den 31/3 (jag gjorde flera avbokningar i mitten av mars) fortfarande inga pengar.


    SAS trams.jpg
     
  3. Rufus

    Rufus Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fick också ovanstående mail för ca en månad sedan. Bokade av en Sas Plus-biljett 13 mars, varken fått pengar eller bekräftelsemail på avbokningen än.
     
  4. ucce

    ucce Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Också fått mailet ovan samt bekräftelse för en avbokning för Plus Pro som gjordes 3e mars. Inga pengar dock.

    Kan tillägga att jag fick pengar efter cirka 5 dagar för Plus Pro som avbokades 28/2
     
    ZZZebra gillar detta.
  5. Homer

    Homer Medlem

    Idag 7/5 var beskedet att de "hanterar bokningar fram till 9:e mars" det betyder att det går bakåt
    för 5 veckor sedan sa de att de hunnit till 10/3.
     
    Gus, Golfkillen, aikelo och 5 andra gillar detta.
  6. Capa

    Capa Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Samma info fick jag också idag. Men agenten sa att man kan inte räkna att de hinner ikapp en dag per dag så att säga utan att deras backlogg är längre än så. Så jag som avbokade 30 mars kan inte räkna med att få tillbaka om 21 dagar, utan det tar troligtvis högst sannolikt längre tid än så.
     
  7. Doctor-X

    Doctor-X Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade en resa 9/4, fick då info om återbetalning om ca 6v, således borde pengarna trilla in någongång 21/5 - om det sen blir så är ju en annan sak.
     
  8. Kenny

    Kenny Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte fått tillbaka mina pengar. Därför har jag idag ansökt om ett betalningsföreläggande gentemot SAS hos Kronofogdemyndigheten. Jag kräver även SAS om kostnaden på 300 +380 för detta föreläggande.

    För den som vill gå denna mer formella väg finns information på myndighetens webbplats:
    Ansöka om betalningsföreläggande | Kronofogden
     
  9. pswe

    pswe Medlem

    Ort:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker det verkar som automatiken i återbetalningar var ur drift när det kulminerade för ett antal veckor sedan, men att den nu är igång igen.
    Hanteringen av backloggen verkar ta tid.
    Jag har avbokningar gjorda 2, 6, 7 april där jag fått bekräftelsemail på avbokningen men ännu inga pengar. För avbokningar 23 april och 4 maj har jag fått två bekräftelsemail, först ett på avbokningen och någon timme senare på utbetalningen och några dagar senare finns pengarna på kontot.
    I de fall poäng varit inblandade har de kommit tillbaka omedelbart.
     
  10. Bridgeman

    Bridgeman Medlem

    Ort:
    Sundsvall
    Land:
    Sverige Sverige
    Hade en avbokning den 17/4 dock ej award fick lika mail i går.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×