Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

  1. Elena S

    Elena S Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Resan med avgång den 20:e mars inställd den 19:e mars. Fick refund notice den 23:e juni, pengarna på kontot den 29:e juni.
     
    Berglund gillar detta.
  2. LPC123

    LPC123 Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    1 juli och fortfarande inte en krona från SAS!
     
  3. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Väntar fortfarande på pengar från en avbokning 15 mars...
     
    LPC123 gillar detta.
  4. Woho, idag har SAS och jag "gjort upp" helt i och med att sista vouchern kom i mejlen. Inga mer ouppklarande återbetalningar eller liknande. Belönade SAS som utlovat direkt med en ny bokning, inrikes i höst.
     
    Last edited: 1 Juli 2020
    Tobbe.O och Berglund gillar detta.
  5. gastronaut

    gastronaut Medlem

    Åhå. Jag har en 2-4-1 som avbokades 11 mars utan återbetalning än. Den har också ändrats, flera gånger.
     
    LPC123 gillar detta.
  6. KED

    KED Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Återbetalning kom 28/6 av SAS Go biljett med planerad avgång 27/3 som ställdes in 23/3.
     
  7. flonken

    flonken Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Samma här, avbokade en 2-4-1 i slutet av mars som jag har gjort flera ändringar på. Inga pengar har betalats tillbaks ännu.
     
  8. chronomaster

    chronomaster Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nu fick jag återbetalt en avbokning i slutet av Mars.
     
  9. Jompa

    Jompa Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick återbetalning igår på en resa som avbokades 5/3!
     
  10. dino_81

    dino_81 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade en resa (som meddelats inställd) 29/4.

    Ställde fråga 25/5 om när redan skulle återbetalas. Fick svar att ärendet ligger på kö på återbetalningsavdelningen.

    Ställde en ny fråga 23/6 om varför jag fortfarande inte fått någon återbetalning trots att en resa jag avbokad efter 29/4 återbetalats, om det inte borde vara så att resor återbetalas i turordning baserad på avbokningsdatum.

    Fick svar 25/6 att ärendet forfarande ligger på kö men att medarbetaren skulle se vad hen kunde göra. Fick även bekräftat att kön baseras på när resan avbokats.

    Samma dag, alltså 25/6, fick jag en bekräftelse på återbetalning.

    26/6 var resan återbetald/krediterad till mitt kreditkort.

    Summerat: det påstås finnas ett kösystem men då ärendena hanteras manuellt finns risk för mänskligt misstag men också möjlighet för samma människa att påverka när resan återbetalas.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×