Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

  1. RollingStone

    RollingStone Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en poängbokning med bara SAS-flyg som avbokades online 7/5 där pengarna fortfarande inte har återbetalats.
     
  2. rob74

    rob74 Medlem

    Ort:
    Kiruna
    Land:
    Sverige Sverige
    Inga nya besked rörande min avbokning gjord 21 mars. Var en resa i SAS Plus som skulle ha skett i maj, men som jag avbokade enligt vanliga regler, då jag visste att mötet jag skulle på var inställt.
     
  3. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
     
    Last edited: 30 Juni 2020
    Samosaguas gillar detta.
  4. Swedestar

    Swedestar Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade poängbiljett 27/3, fick refund notice igår 29/6. Lär väl se skatterna på kortet om några dagar.

    Avbokade betalbiljett 30/3 då flyget blev inställt, inte hört något mer sedan dess.
     
    Gus gillar detta.
  5. intuition

    intuition Medlem

    Ort:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är rädd för att det inte riktigt är så enkelt.
    Jag avbokade en poängbokning 21/5, efter rapporter här om att andra fått återbetalning med automatik. Ingen återbetalning gjord, nu snart 6 veckor senare.
    Hur logiken är på vilka avbokningar som återbetalas med automatik är alltså betydligt mer komplicerad. Kanske har även automatiken fått ett tak, en hårdkodad maxgräns per dag som den får återbetala. När taket slås i går det över i den manuella "kön". Eller så är det helt slumpmässigt. Eller någon annan faktor. Men automatiken fungerar definitivt inte på alla avbokningar.
     
    RollingStone gillar detta.
  6. jonten

    jonten Medlem

    Nu brann proppen hos mig, ringde SAS ang resa som avbokades 10 mars. Jag var saklig, trevlig men efter samtalet förbannad. Min resa hade ju halkat ur återbetalningskön, de sa att de var på 20-25 mars just nu. Så de petade in den i kön igen, men kunde inte säga när den skulle hanteras eller om den var prioriterad. De var en skitsumma på typ 1300:- Men hade de löst den snyggt så hade jag väntat även på USA resorna.

    Ringde Amex och körde chargeback på den resan och 3 andra USA-resor som avbokades i April.
    10 minuters samtal med Amex så är i stort sett pengarna på väg tillbaka.
    När de pengarna är på konto så börjar nästa fight, hade delbetalat en resa med voucher. Den slanten skall också tillbaka, men där styr SAS...
    Såååå otroligt dåligt skött av dom..
     
    Gus, Tony Löf, RollingStone och 2 andra gillar detta.
  7. flum

    flum Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hahaha, alltså, hur kan något ”halka ur kön”?! Klart allt detta är medvetet. Jag väntar som sagt på en fullt avbokningsbar Business Pro till LAX som avbokades 12/3.
     
    danielhog gillar detta.
  8. LPC123

    LPC123 Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Har två stycken poängresor *A som jag bokat av. Den första 13 mars och den andra 14 april. Ingen av dom har jag fått skatterna/avgifter tillbaka på men alla poäng och vouchers dock.
     
    aikelo och Samosaguas gillar detta.
  9. MTheC

    MTheC Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Verkar ju vara helt slumpmässigt när man får återbetalning. Jag avbokade en resa idag kl 16.47. Får bekräftelse om att återbetalning är gjord kl 17.05 och att pengarna ska finnas på mitt konto inom 3-5 bankdagar. Känns lite underligt att de säger att de tar dem i ordning då när man läser lite andra erfarenheter här.
     
    Berglund gillar detta.
  10. Eeyore

    Eeyore Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har en 2-4-1 (Star alliance) som avbokad i mars. Kundtjänst meddelar att eftersom den ändrades av mig i december så kan de inte räkna ut vilka skatter som jag ska ha tillbaka och att jag nog inte ska räkna med att få dessa på ett bra tag.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×