Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

1. Mangostan

Mangostan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis. Jag tror att de gjorde fel på den ena. Jag använde ju båda utresorna, så enkel ska kosta 60 %, dvs 40 % av poängen tillbaka. Jag valde att inte ifrågasätta detta när jag fick 50 % på den ena ...

2. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS GO Friends&Family till Paris 26/3 avbokad 24/3 pga inställda flyg. Inget återbetalt än.

3. LasseFoppa

LasseFoppa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha. Läste inte retur, läste tur och retur. my bad.
    Lite inkonsekvent bara att ge 40 på ena och 50 på andra.

4. Henry

Henry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS Plus Pro avbokade 11 mars, resan den 12 mars. Fortfarande ingen återbetalning.

5. TomJ

TomJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en resa avbokad den 7e mars utan återbetalning så OM de verkligen kör efter avbokningsdatum har de inte kommit till 7e än. (eller så har de hoppat över min).

Hoppet med denna tråden är att det ska dyka upp ett antal inlägg med resor som avbokats under mars som har återbetalats. Vi får väl se när första inlägget med återbetalning kommer!

Doctor-X gillar detta.
  6. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS GO ARN-ZRH avbokad online i början av mars, inga pengar åter.

Award (star), avbokad början/mitten av mars. Hälften av poängen åter direkt, ett samtal löste den andra hälften. Inga pengar åter

Blandning av Plus och GO ARN-LHR t/r. Avbokad via kundtjänst i slutet av mars pga inställda flyg. Inga pengar åter.

Har varit i kontakt med SAS vid tre tillfällen och svaret blir att det är många resor som avbokas och mina resor ligger i kö.

Jag är medveten om att det kommer att ta längre tid än vanligt, samtidigt som jag läser att vissa får pengarna samma vecka.

Hade en avbokning med American Airlines och där tog det ca 5 dagar från avbokning till pengar på kontot. Det var 4 basicbiljetter.

7. pljung

pljung Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ringde SAS 17/3 och avbokade en SAS Sport GO (fullt återbetald biljett) med avresa 23/3. Fick ett mail 1/4 att de mottagit min förfrågan om återbetalning och behandlar mitt ärende så fort de kan, men p.g.a. hög belastning kan det ta längre tid än normalt. Fortfarande inte fått några pengar.

8. P-L

P-L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lustigt för de sa 9e mars till mig för två dagar sen!

9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inställd resa 15/3, ringde och begärde återbet 16/3, ännu ingenting.

10. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Avbokning av award 16/4, idag fick jag detta mejl.

samet gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!