Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Travler

Medlem
Jag har ett antal fullt om och återbetalnings bara bonus biljetter med SAS (100% poäng) som jag behöver boka av.

Det brukar finnas en knapp på hemsidan ”Avboka” men senaste bokningarna har jag enbart sätt ”Ansök om återbetalning” i mina bokningar.

För att undvika strul/utdragen process brukar jag ringa och be kundservice boka av, vilket dem gör snabbt och smidigt. Men känns lite onödigt att behöva ringa....

Någon som har erfarenhet om ”Avboka” och ”Ansök om återbetalning” är samma sak (förutsatt fullt återbetalningsbar biljett såklart)?
 

varva77

Medlem
Jag har ett antal fullt om och återbetalnings bara bonus biljetter med SAS (100% poäng) som jag behöver boka av.

Det brukar finnas en knapp på hemsidan ”Avboka” men senaste bokningarna har jag enbart sätt ”Ansök om återbetalning” i mina bokningar.

För att undvika strul/utdragen process brukar jag ringa och be kundservice boka av, vilket dem gör snabbt och smidigt. Men känns lite onödigt att behöva ringa....

Någon som har erfarenhet om ”Avboka” och ”Ansök om återbetalning” är samma sak (förutsatt fullt återbetalningsbar biljett såklart)?
Ja, har avbokat ett flertal bonusbiljetter och använt det alternativet. Poängen tillbaks direkt och pengarna ett par dagar.
 
Fick det här mailet precis, jag tror det gäller en återbetalning för en 2-4-1 jag avbokade i februari-mars men jag har bara inte orkat fråga om varför återbetalning dröjer men nu fick jag veta varför utan att behöva fråga :

Dear Traveler,

Due to a technical error, a small number of our refunds have not been paid out.

Unfortunately, the refund you've been waiting for was affected by this technical error and is why your refund wasn't finalized sooner. The error has now been solved and the outstanding amount of your unused airline tickets is now initiated to the account used when the tickets were purchased.

We regret that your payout did not arrive earlier due to the error and apologize for the delay.

We hope to welcome you on board one of our flights again.

Yours Sincerely,
SAS Customer Service
 

FilipJ

Medlem
Fick det här mailet precis, jag tror det gäller en återbetalning för en 2-4-1 jag avbokade i februari-mars men jag har bara inte orkat fråga om varför återbetalning dröjer men nu fick jag veta varför utan att behöva fråga :

Dear Traveler,

Due to a technical error, a small number of our refunds have not been paid out.

Unfortunately, the refund you've been waiting for was affected by this technical error and is why your refund wasn't finalized sooner. The error has now been solved and the outstanding amount of your unused airline tickets is now initiated to the account used when the tickets were purchased.

We regret that your payout did not arrive earlier due to the error and apologize for the delay.

We hope to welcome you on board one of our flights again.

Yours Sincerely,
SAS Customer Service
Skäms över att behöva säga att jag fått det mailet, men vet inte vilken återbetalning det gäller... Nu hoppas jag bara att det inte är pengar som kommer till mitt MC på fredag.
 

ZZZebra

Medlem
Har tidigare skött det mesta kring återbetalningar via mejl men försöker nu med nya inställda flyg få återbetalning via webb eller appen. Jag får bara felmeddelande att det inte går och skall kontakta kundservice. Är det något tillfälligt eller har det varit så länge?
 
Avbokade en F&F som SAS ställt in ett ben på i förra veckan. Fick inget mejl, bekräftelse på avbokning eller nånting. Idag såg jag dock att pengarna satts in på kortet bara någon dag efteråt. Helt tyst. Märkligt, man brukar ju få Refund notice.
 

Linmet

Medlem
Bokade två bonusbiljetter i april. Fick 737 kr i avgift per biljett (dvs 2x737). Rena SAS-biljetter bokdae via hemsidan.

Avbokade nu och fick endast 2x 415 kr åter. Måste ju vara fel? Ska inte 100% återbetalas när det är ren SAS och jag kört via webben?

upload_2021-10-2_13-47-40.png

upload_2021-10-2_13-47-58.png
 

Johan Gott

Medlem
Bokade två bonusbiljetter i april. Fick 737 kr i avgift per biljett (dvs 2x737). Rena SAS-biljetter bokdae via hemsidan.

Avbokade nu och fick endast 2x 415 kr åter. Måste ju vara fel? Ska inte 100% återbetalas när det är ren SAS och jag kört via webben?

Visa bifogad bild 121868
Visa bifogad bild 121869


Ja, du borde få tillbaka 100 %. Det man inte får tillbaka är eventuella ändringsavgifter som betalats om man ringt in och fått hjälp med någon ändring (men det verkar du inte ha gjort).
 
Toppen