Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

  1. Skogi

    Skogi Medlem

    Ort:
    Karlskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    Har avbokat ungefär 6 resor förra veckan, pengarna tillbaka på voucher inom 1-3 dagar. (en gångerna redan samma dag!!)

    Nu sitter jag dock på en riktig sjörövarbokning för cirka 15 tkr där återbetalning har begärts till en voucher som går ut sista februari denna månaden. Denna har dock dröjt betydligt längre än övriga bokningar, trots att jag fått återbetalning för andra resor som bokats efter ovan nämnda.

    Ponera att SAS just nu har har väldigt många ärenden, vilket resulterar i att bokningen inte hinner handläggas innan utgångsdatum, vad gäller? Man kan ju har förståelse om man har avbokat sista veckan, men nu handlar det ju om månader! :eek:
     
    Cristoffer Cedergren gillar detta.
  2. MTheC

    MTheC Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur ser ni att återbetalningarna har fungerat med SAS senaste tiden? Jag har upplevt att det fungerat bra sen någon gång under senhösten men har nu börjat se mer varierande utfall. Har senaste tiden fått ett antal inställda flyg och några jag själv avbokat med varierande utfall.
    Resa 1: Ändrad till 737-700 och sen inställd 15 dagar innan avresa. Återbetalades inom 5 bankdagar.
    Resa 2: Tidtabellsändrad (och 737-700 på utresan) så valde återbetalning. Har trots begäran om det varken fått bekräftelse på avbokningen eller någon refund notice. Delvis betald med voucher och delvis med kreditkort. Inga pengar åter på kortet, vet inte om det gått tillbaka till någon voucher. Har gått 15 dagar.
    Resa 3: Bonusresa, avbokades av mig. Poäng tillbaka direkt och skatterna och avgifterna efter 3 bankdagar.
    Resa 4: Ändrad till 737-700 och sen inställd 15 dagar innan avresa. Erhållit avbokningsbekräftelse men ingen refund notice än. Har gått 17 dagar.
     
  3. Avokade 2 resor online (SAS Award). Refund notice på alla biljetter idag.
     
  4. Och sedan igår finns pengarna på mitt AMEX.
     
  5. Gizmo79

    Gizmo79 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Bokade en resa i början på December och upptäckte att dom dragit för mycket. Hade fått betala både 450:- och 375:- * 3 i bokningsavgift. Kontaktade dom dagen efter och påtalade detta. Det dom då gjorde var att dra rätt belopp på ca 4500:-. De ca 5500:- som dom drog dagen innan jag fortfarande inte sett röken av.
     
  6. nixa

    nixa Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Bokade en bonusresa i juli förra året, blev ändrad 17e sep sedan avbokad 30e sep. Fortfarande inte fått pengarna för skatterna, ringde över en månad sedan och det ända svaret jag fick var att de låg på kö.. hade amex fixa återbetalning nu då jag tröttnade tillslut. En annan resa som blev inställd fick jag återbetald inom 3 dagar.. mycket märkligt.
     
  7. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, inte märkligt, utan SAS. o_O;)
     
  8. NotSas

    NotSas Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag och min fru hade en (2-4-1)bokning som vi behövde avboka. Efter 60 dagar utan ett ord från sas valde jag att ringa deras kundtjänst. "Betalningen ligger i kö..." Ringde ytterligare 4 gånger om detta. Tillslut så ledsnade vi och vi använde faktiskt Kronofogden. Tog ungefär 3 veckor sedan var sas snabba att betala åter. Dock fick dom betala lite över 800:- i extraavgifter samt ränta. sas är inte ett smart företag. Därav mitt nickname här, jag gillar inte längre sas. Så mitt tips till er som väntar på pengar är att kontakta Kronofogden så går det snabbt.
     
  9. Martin_S

    Martin_S Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade en SAS award 2020-07-14. Refund notice 2021-03-03. Pengarna på kortet 2021-03-04.
     
  10. GoranC

    GoranC Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Bokade förra året ett flyg till Tokyo nu i april. Den 3 mars kom det väntade mailet (kunnat se ett tag på bokningsdelen att flyget var stängt för bokning) om att flyget var inställt. Begärde samma dag en full återbetalning med hjälp av länken i meddelandet. Först kom en snabb bekräftelse på min begäran och senare samma dag ett nytt meddelande om att en utbetalning skulle ske till mitt kort men att jag skulle ge det upp till fem vardagar. Den 8:e landade pengarna på kortet på den tredje vardagen. Bra SAS - som det ska vara alltså!
     
    Mr Basic gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×