Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

srg

Medlem
Ringde i torsdags den 21e och frågade om min Star Alliance award som avbokades 1 Juli förra året. Får svaret att "Nej jag ser att den inte har hanterats än, jag får eskalera det!". Refund notice email idag, gissar att pengarna är tillbaks senare i veckan.
Så nog verkar det ligga kvar många orörda avbokningar, men det går snabbt när något aktvit händer med dom (och nya avbokningar, vad det verkar)
 

palmen

Moderator
Avbokade en bonusresa idag. 12 min från avbokning till refund-mejl, så detta är inget problem längre.

För vem? Jag väntar fortfarande på återbetalning.

Som du avbokade när?
Jag avbokade en bonusresa idag. Poängen har kommit tillbaka men inget refund mail om att pengarna ska vara på väg.
Det är med andra ord inte garanterat att det sker på en gång som det onekligen gjorde för dig.
 

Kimmen00

Medlem
Ringde för nån vecka sen och strulade med Mauritius-bokningen

Bonusprogram: EB
Flygbolag:TK, SK
Kabinklass:C
Avreseort:Arlanda
Destination:Mauritius
Enkelresa eller Tur&retur:T/R
Antal poäng (per person):330000 för 4 med 2 st 2-4-1
Skatter&avgifter (per person):300 kr tillkom i extra skatter denna ombokning
Antal resenärer:4
När (avresans tidpunkt):juli 2021
Bokad:Bokad ursprungligen juli 2020, ombokad sept 20 samt nu jan 21


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ännu en ombokning, ursprungligen skulle vi till Mauritius nu på påsken 21.. blir så trött :(
Vi får väl se om:
1, Mauritius krävde 60% av sin befolkning vaccinerad innan de släpper på turister, de första 100000 doserna kom i veckan
2, De kommer kräva vaccin för inresande. Kommer man vara vaccinerad i juli? Inte med Sveriges nuvarande takt iaf...

ARN-IST, TK 1795, A321 C
IST-MRU, TK160, A330, C

MRU-IST, TK161, A330, C
IST-FRA, TK1587, A330, C
FRA-ARN, SK674, A320Neo, Sas Plus

En del strul där agenten inte fick platserna mru-ist-arn annat än på waitlist. Men när han sökte mru-ist-fra gick det bra att boka, sedan fick vi lägga till sista flighten. Dock fick han inte söka ben-för-ben men lyckades iaf mecka ihop det. Sen fick sista flighten bara vara med SK-metall, han kunde inte lägga in Lufthansa tex. Jag försökte söka vissa andra dagar med honom där jag på awardfares såg en del andra rutter via CDG tex men de fick han inte alls upp, han kunde bara se från avresa till destination och det han fick upp var bara 1 mellanlandning. Mycket märkligt som vanligt av SAS.

Inte optimalt med 10 h i FRA men det får vi ringa in och ändra senare, är ju inte så hög chans att komma i väg iaf, men men, då får man skjuta den framåt igen.

I samband med detta tog jag upp två resor som avbokats, en i juli till Kuala Lumpur och en på höstlovet till Teneriffa där jag inte sett skymten av återbetalning. Han såg att inte var hanterade och skulle eskalera dem. I fredags ramlade refund notice in! Bättre sent än aldrig..
 
Toppen