Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

  1. pedantic

    pedantic Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ytterligare några fina datapunkter från förra och den här veckan. :)

    Biljett 1:

    • 8/1 - Avbokar online för voucher en SAS Plus Smart biljett som betalats med en SAS Voucher
    • 8/1 - Minuter efter avbokningen kommer mailet med subject "SAS – Travel Voucher confirmation"
    • 11/11 - Nu på morgonen kom mailet med subject "SAS Travel Voucher" med länken till att aktivera och ladda ner voucher (PDF), noterar att det är en ny helt ny voucher med nytt sista datum
    Biljett 2:
    • 9/1 - Avbokar online för voucher en SAS Youth Go Light biljett som betalats med SAS Eurobounus Mastercard Premium
    • 9/1 - Minuter efter avbokningen kommer mailet med subject "SAS – Travel Voucher confirmation"
    • 9/1 - Ytterligare nån minut senare kommer mailet med subject "SAS Travel Voucher" med länken till att aktivera och ladda ner voucher (PDF)
    Oklart om det är tidigare vouchern på biljett 1 som gjort att det tog längre tid. o_O
     
    obs, pswe, Tobbe.O och 1 annan gillar detta.
  2. KED

    KED Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om detta är ett undantag eller om det har börjat bli fart på återbetalningarna. Avbokade SAS Plus PRO biljett 11/1 på kvällen. Refund notice omedelbart och återbetalningen till kortet, såg jag nu, registrerades även den 11/1. Hoppas det här är början på snabba återbetalningar:)
     
    Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. igelkotten

    igelkotten Medlem

    Ort:
    London
    Fick imorse refund notice på en biljett jag avbokade den 14 mars (avgång 15 mars) 2020. Tog alltså 10 månader att få pengarna tillbaka. Ingen fara dock för jag hade glömt bort att SAS var skyldig mig dessa pengar.
     
  4. pswe

    pswe Medlem

    Ort:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag gick igenom mina noteringar och hade en sista återbetalning utestående, en bonusresa avbokad i augusti.
    Enligt hemsidan är den i processen.
    Skulle vilja bli klar o lägga 2020 bakom mig och mailade därför Diamant-mailen idag klockan 0924.
    0931 kommer det vanliga automatgenererade svaret med ett ärendenummer.
    Exakt 30 sekunder senare kommer en refund notice!
    Kan naturligtvis vara en slump, men känns nästan kusligt då.
    Jag skrev endast bokningsreferensen som subject i mailet om det möjligen gör att något system söker och hanterar?!

    Osvsett vilket, nu är SAS skuldfria mot mig i alla fall och 2020 avslutat!
     
    Nikje och Nea gillar detta.
  5. tågnörd

    tågnörd Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Konsumentverket inleder tillsyn mot SAS - DN.SE
    Det är det här man vill undersöka tror jag: "I föreläggande i början av november i fjol förbjöd Konsumentombudsmannen (KO) SAS att dröja mer än sju dagar med återbetalning av inställda resor."
    Enligt SAS presschef ska de dock ha klarat 7-dagarsregeln sedan dess.

    Edit: insåg att det kanske är halvt off topic för tråden, men tänkte att informationen kunde vara intressant trots allt.
     
    Last edited: 14 Januari 2021
    Jahangir Ekhlasi gillar detta.
  6. Martin_S

    Martin_S Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Citat från DN:
    Vilket hån mot oss som sitter och väntar på flera månader gamla återbetalningar.
     
  7. jankar76

    jankar76 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Avbokar resa online idag i SAS Plus Smart till SFO i april och väljer travel voucher.
    En minut senare kommer bekräftelse mail.
    En minuter efter detta ligger travel voucher i inboxen.
     
    Tobbe.O och pswe gillar detta.
  8. Jönsson

    Jönsson Medlem

    Land:
    Danmark Danmark
    De senaste veckorna har det haglat in återbetalningar för min del. Den senaste fick jag redan efter ett par dygn.
     
    tågnörd gillar detta.
  9. Tim Karlsson

    Tim Karlsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag ringde till SAS kundtjänst för första gången angående min enda återbetalning och frågade hur det går med den från 25/5 och fick till svar "vi kan inte säga när det kommer återbetalas och inte heller se vart i processen den ligger"

    Tre dagar senare fick jag ett refund notice mejl om återbetalning. Nu har det gått 7 arbetsdagar sedan mejlet.
    Jag har bytt Amex kort efter att köpet för resan gjordes, kan detta påverka att det inte har kommit in några kronor?
     
  10. Tongen2

    Tongen2 Medlem

    Ort:
    Sundsvall
    Land:
    Sverige Sverige
    Det kommer in på ditt gamla Amex kort, så du kommer få ett brev om det inom kort säkerligen.
    Ring Amex och fråga så kan de förmodligen redan se pengarna på det gamla kortet och smidigt föra över det till ditt aktiva kort.
    Jag har själv gjort det, fungerade kanon!
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×