Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

  1. intuition

    intuition Medlem

    Ort:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige
    Skulle bara nämna att SAS verkat ha bytt strategi när det gäller krav via fogden. När SAS får delgivningen ser de till att betala ursprungskravet och bestrider sedan. Därmed blir borgenären tvungen att driva saken i domstol. SAS hoppas naturligtvis att de som får återbetalt på detta sätt ska nöja sig och dra tillbaka ansökan.
    Med detta förfarandet blir det en större kostnad och risk för borgenären samtidigt som beloppet att återfå är mindre (man blir tvungen att via domstol driva frågan om att få ersättning för sina indrivnings-kostnader och ränta).
     
  2. Bokat om (avbokat och bokat nytt) några awards och refund för avbokade bonusresor går nu på 1 dag, när man gör det själv på webben. Förstår inte varför det är så svårt för SAS i andra fall.
     
  3. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Bokade av en ren SAS-award och fick bekräftelsen på skärmen att den var avbokad, men inget mail. Fick efterlysa min återbetalning, men pengarna kom dock inom mindre än 2 veckor, till skillnad mot A*-awards som nu senast tog 4 månader.

    Toppen om det nu fungerar och går på en dag. Har ett gäng som jag kommer behöva avboka under våren till USA då det ännu är kört med några resor dit.
     
    Last edited: 1 Januari 2021
    Cristoffer Cedergren gillar detta.
  4. LPC123

    LPC123 Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Hade två st award bokade för våren. En var ren SAS och den andra var med Swiss. SAS resan bokade boten av och vi struntade i att boka om den och den andra bokade jag själv av på nätet. Resan jag bokade av själv kom pengarna tillbaka på 3dagar men den som boten bokade av har vi inte ens fått refound notice om ännu. Blir bara så j...a irriterad på SAS och deras it system som är sjukt kass. Inga stora pengar på någon av bokningarna men om dom har systemfel får dom väll gå igenom allt som gått fel tycker man!
     
    Autonom, intuition, Linmet och 1 annan gillar detta.
  5. Airman

    Airman Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Wohoo! Igår kom pengarna in på kortet för en bonusresa som ställdes in i april, resdatum mitten av maj! Så drygt 8 månader...
     
    Autonom och aruba1 gillar detta.
  6. Glenn E

    Glenn E Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Idag kom pengarna in för en bonusresa som avbokades runt första april. 9 månader sedan!
    Trodde att jag redan fått denna återbetalning
     
    Tim Karlsson, srg, Autonom och 1 annan gillar detta.
  7. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Plötsligt händer det (även för mig)! Bokade av en ren SAS-award kl 21:32 och nu kl 21:52 har jag redan fått refund notice.
     
    Cristoffer Cedergren gillar detta.
  8. Johan Gott

    Johan Gott Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Va glad man blir när man får tillbaka pengar som som känts så långt borta under så lång tid. Skatter och avgifter från min inställda awardresa med Singapore Airlines kom nyss. Resan skulle ägt rum i augusti.
     
  9. Tolle

    Tolle Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur gjorde ni för att få tag på de saknade 450kr/pp serviceavgiften? Vi fick refund notice innan jul och jag drog direkt iväg ett klagomål till Sas-Återbetalningar mailen som finns lite längre bak i tråden. Någon som verkade sitta i Indien svarade något kryptiskt som om de skickade över ärendet till någon annan, ingen återkoppling sedan dess.

    När jag nu ringde in till kundtjänst hävdar han strikt att man endast får tillbaka serviceavgiften om flyget blir inställt, inte om man avbokat själv. Jag hänvisar till deras FAQ där det klart och tydligt står att man får tillbaka om UD avrådde från resa. Han ber mig då kontakta customer care och göra en överklagan. Hur kan de rakt av skita i något de själva skriver på hemsidan?
     
    Autonom gillar detta.
  10. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr så bråkade jag jättelänge om detta med en avbokning till Singapore och hem från Bangkok i April 2020. Fick skatterna, men ej de 450kr p/p återbetalad.

    Det krävdes väldigt många telefonsamtal, mail till Diamonsupporten och samtal till Tallinn för att få tillbaka dem. Tillbaka dem fick jag, men det kändes väldigt tröstlöst att ha med kundtjänst att göra i fallet. Jag läste högt för dem och skickade med länkar direkt till deras egen hemsida etc. men hamnade i en evighetsloop ganska länge kring detta.

    Stå på dig, du ska ha dem återbetalade men du kommer tyvärr få jobba för att få det.
     
    Tolle och Autonom gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×