Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

1. Böter går väl också till stadskassan?

2. Homer

Homer Medlem

I detta fall den norska ;)

Cristoffer Cedergren och Alf gillar detta.
  3. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då är uppenbarligen böterna för låga. Det ska inte löna sig att bryta mot lagar eller avtalade åtagande. Ett seriöst företag ska aldrig ens komma på tanken att räkna på om det är lönsamt eller ej!

oneM, MikeJohansson, ekf och 2 andra gillar detta.
  4. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jäklar vad snabbt det gick den här gången...

På fredagen avbokade jag via telefonen en F&F Plus biljett som bokades under förra kampanjen och redan idag måndag finns pengarna åter på mitt Amex kort. Var noga med att be agenten se till att ärendet blev lagt på rätt kö och sådant men så snabb återbetalning hade jag nu inte förväntat mig.

Verkligen ett lotteri om de lyckas göra rätt eller inte. Andra ggr har jag fått ringa och tjata både en och två ggr för att t.ex. Refund har tappat bort ärendet eller någon bot har slängt ut det från kön eller liknande.

5. Resetokig

Resetokig Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick igår återbetalning för en award som hade ändrats och sedan avbokats i augusti. Verkar ha påskyndats efter chatt om försvunnen refund request.

6. chaudi

chaudi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick mail om återbetalning från SAS för en award som jag avbokade 22 maj. Ringde och frågade om status för lite drygt en vecka sedan men då "låg den i kön".

7. KED

KED Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick återbetalning på julafton och annandagen av StarAlliance award som ställdes in 6 oktober. Dock betalades endast skatter och bränsletillägg tillbaka. Efter påstötning via guldsupporten har jag nu fått återbetalnings-bekräftelse även för serviceavgifterna.
    Men mest grämer jag mig att jag nu skulle ha suttit på SK1555 till AMS för att imorgon åkt till SIN med SQ. Hälften av familjen i first och resterande i business......

taxvalp gillar detta.
  8. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade 22/12, avbokade 23/12, pengarna på kontot 24/12.
    (Hade råkat boka fel datum)

9. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Bokade feb'20,

Avbokad apr'20 efter inställd flight,

||: Ringde och påminde om återbetalning :||,

Senaste påringning strax innan jul med resultatet "ojdå, det var längesedan, jag kan se att den inte blivit återbetald",

Snart 2021 - spännande!

:):eek:

10. srg

srg Medlem

Avbokad star alliance poängresa i början av Juli, fortf inte ett knyst. Det får nog bli på nästa års budget...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!