Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

  1. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick refund igår för min SAS-awardresa (inkl ändringsavgift) som avbokades 15/7.
    Saknar bara en refund för en *A-award (avbokades i mitten av sept).
     
  2. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Idag kom det två återbetalningar.

    Dels en för en avbokning förra veckan.

    Dels så gjorde jag en påstötning om att jag totalt väntar återbetalning för tre gamla avbokningar. En från april, en från maj och en från augusti, vilket ledde till att avbokningen från augusti nu landade på kontot...
     
    011430121 gillar detta.
  3. Resetokig

    Resetokig Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nu har återbetalningsärendet för en award fallit ur kön för andra gången. Kontaktade SAS kundservice som la tillbaka den för hantering och med en påminnelse till återbetalningavdelningen. Förra gången behövde jag inte göra något, men nu verkade den faktiskt ha gått ur kön.
     
  4. Gaston

    Gaston Medlem

    Ort:
    gbg
    Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade award-resa 15 april. Återbetalning 15 dec. Har inte gjort några påtryckningar. Bara väntat.
     
  5. Birch

    Birch Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Även jag fick notis om återbetalning idag p.ga avbokad award i Oktober efter lite påtryckning till Gold-mailen (längsta benet blev inställt så jag ringde in och avbokade allt). Däremot lyckades de ju inte helt så klart, bokningsavgiften på 450kr/person glömde de bort....
     
  6. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Citerar mig själv. Igår kom refund notice för denna så har nu har jag erhållit refund/voucher för samtliga inställda flyg. :)
     
    Tobbe.O gillar detta.
  7. Nimbus

    Nimbus Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hade 3 bokningar som jag väntade på återbetalning från sedan april. Den 5/12 kom en av dem och i förrgår 14/12 kom resterande två. Äntligen! Oklart om detta berodde på att jag klagade lite och "hotade snällt" med kronofogden.
     
  8. ssh9721

    ssh9721 Medlem

    Ort:
    Nacka Strand
    Land:
    Sverige Sverige
    Så blev det böter att betala till slut:

    Under hösten meddelade norska Luftfartsverket att företaget skulle tvingas böta en miljon norska kronor per månad om bolaget inte hade lyckats betala tillbaka sina kunder. I dag meddelar myndigheten att SAS nu måste betala.


    Miljonböter för SAS - Aftonbladet live: Supernytt
     
  9. Alf

    Alf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Att man inte lär sig, det blir alltid dyrare i längden när man djäklas. Detta hade kunnat lösas ganska snabbt av SAS, bara dom velat. Dessa miljoner hade SAS kunnat spara, nu får vi skattebetalare stå för dessa extra kostnader när vi betalar corona stöd till SAS. Själv hade jag bara 900kr som skulle återbetalas men det tog sex månader. Mycket dåligt skött SAS. Tyvärr är det likadant med övriga flygbolag men det är inget försvar.
     
  10. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS har nog räknat på detta, de har sparat mer pengar på att inte betala ut än att lösa så allt betalas tillbaka i rimlig tid. 1 miljon NOK är peanuts i sammanhanget.
     
    samet, Berglund och Tobbe.O gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×