Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

1. DanielKif

DanielKif Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    har fått tillbaka rubbet. 7 resor med avbokningar från mars fram till nu i november.

Tobbe.O gillar detta.
  2. Moco

Moco Medlem

Oacceptabelt.

3. FredLind

FredLind Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag avbokade en resa Arlanda till Maui i economy utan återbetalningsrätt i villkoren efter det att tidtabellen ändrats några dagar- Gjorde detta 9/11 och fick igen pengarna 21/11.

Jag avbokade sedan 14/11 inrikes anslutningsresor till den förstnämnda resa (dessa i Plus). De pengarna kom in på AmEx dagen därpå, alltså 15/11.

Har SAS kommit i fatt med köerna till återbetalning, var det guldkortet som talade eller har jag bara haft tur som en tokig???

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    SAS verkar kunna betala tillbaka nya avbokningar relativt snabbt. Äldre avbokningar är det dock värre med och sas är inte ikapp med dessa.

5. Moco

Moco Medlem

Nja, jag har flera under hösten (okt/nov) som fortfarande inte återbetalats. Upplever inte att EuroBonus-status hjälpt varken när det kommer till återbetalning eller kommunikation. Sagan om att man inte inte skulle vara ikapp kan begravas för gott nu, man blundar helt enkelt för sina åtaganden och låtsas som om de inte finns.

Berglund och MTheC gillar detta.
  6. Mejlat Gudsupporten?

7. Moco

Moco Medlem

Ohja, you bet.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  8. Eeyore

Eeyore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har för skojs skull kämpat med en avbokning sen mars, när jag till slut krävde besked om det var troligt att återbetalning skulle ske svarade personalen på Messenger att de inte kunde garantera det eftersom min bokning var så komplicerad (award, ombokad två gånger via Talinn). Ärligt svar i alla fall.

El0 gillar detta.
  9. flonken

flonken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    8 månader sen avbokning och flera nya försök med SAS via Messenger och mail.
    Samma svar varje gång: Vi ser att den är i kö, men kan inte svara på när återbetalning sker.

10. Robert_E

Robert_E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Plötsligt händer det...

Efter exakt nio månader har jag fått tillbaka pengarna för den sista, eller rättare sagt den första avbokningen som gjordes den 1 mars.

Pengarna fanns på kontot idag!

När jag pratade med kundtjänst förra veckan bad jag dem ringa upp refund-avdelningen medan jag väntade i luren för att de skulle ta tag i ärendet och fick meddelande att de skulle fixa återbetalningen.

Jag provat det någon gång tidigare utan resultat men denna gången fungerade det!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!