Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

1. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För medel-svensson är nog steget till kronofogden oändligt långt.
    Vilket är synd, för om många hade tagit vägen via fogden hade det varit miljon-belopp. Då hade SAS haft svårt att ignorera det. Men uppenbarligen fungerar "alla ska få sina pengar till sist", och SAS kan fortsätta att prioritera annat.

Autonom gillar detta.
  2. cantona

cantona Medlem

Jag tillhör knappast överklassen men högskolepoängen kanske gör någon nytta. Känner personligen en som väntat på sina pengar i 7 månader ... och fortfarande väntar på. Trots att han vet vad jag gjort och lyckats med så tar han inte några initiativ. Tja, jag lär inte göra det åt honom.

3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde en avbokning hos SAS igår och då förklarade hon att det är minst 4 månaders väntetid att få pengarna återbetalda.

SAS har skött detta dåligt (jag jämför med American Airlines), men jag har fått tillbaka alla pengar efter några månaders väntan.

011430121 gillar detta.
  4. igelkotten

igelkotten Medlem

Ja, inget av de ovriga vagarna ar ju fel? Jag sjalv har inte ringt ett enda samtal till SAS. Jag har forstas varit irriterad, men lagger inte tid pa detta. Jag har nu fatt alla mina pengar tillbaka, det tog nagra manader men det gjorde inte mig personligen nagot eftersom det enda alternativet var att lagga min egna tid pa det hela, och det gor jag inte. Loste sig anda, i slutandan.

majoren gillar detta.
  5. Nahoj

Nahoj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett litet tips om hur man kan kontrollera statusen för en ansökan om återbetalning:

Online-incheckning - Scandinavian Airlines | SAS

Det påskyndar inte själva återbetalningen, men systemet visar statusen, och om en ansökan har blivit korrekt genomförd (i annat fall så visas den inte vid sökning). Sökningen görs genom den ursprungliga bokningsreferensen och efternamn.

Edit: Efter att ha postat inlägget, står det "Online-incheckning" vid länken (vet inte om det går att ändra på något vis), men om ni för muspekaren över länken så ser ni att den leder till en webbadress som slutar med sas.se/refundstatus.

Tomas E gillar detta.
  6. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad händer förresten om man lämnar uppdraget till kronofogden men under handläggningstiden gör Sas refund?
    Jag antar att man fortfarande har rätt till räntan och påslaget för indrivningen, men rent praktiskt? Kan man justera yrkandet eller vad gör man?

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Dagens skratt :D
    Screenshot_20201030-132711_Facebook.jpg

Tonton, MartinH, Autonom och 14 andra gillar detta.
  8. Moco

Moco Medlem

Autonom gillar detta.
  9. cantona

cantona Medlem

Skicka info till myndigheten om att du fått betalt och redovisa summan. De skriver ner beloppet och nyper resten av fordran på SAS-konto.

10. cantona

cantona Medlem

Hur har du tid att att hänga på BC med 1247 inlägg hittills? Antar att du inte har betalt för det. Om du inte har 10 minuter att lägga på att fylla i ett formulär på nätet och klicka på "skicka" så utgår jag ifrån att du är oerhört viktig person eller så är pengar inte trång sektor för dig. Kanske din sekreterare kan göra det åt dig!?

Last edited: 30 Oktober 2020

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!