Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

hco

Medlem
Hotell: Quality Værnes
Bokat: Moderate dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum
Status: Gold
Uppgraderat i appen innan incheck.
Erbjuden dricka utan att fråga.
Frukost bra som vanligt.

Hotell: Quality Globen
Bokat: Standard dubbelrum (bonus, 10k)

Ingen uppgradering i appen. Frågar om rumtillgång och möjlighet till uppgradering vid incheck. Blir först erbjuden att köpa uppgradering till Superior för 200 SEK och sen Superior med bastu för ytterligare 295 SEK.

Frågar om jag inte får uppgraderingen till Superior gratis som guld, sen kan jag betala 295 extra för bastu. Efter några sekunders tänkande höll receptionisten med om att så gör vi.

(Hade jag kunnat pusha att även basturummet skulle vara utan extra kostnad? Kanske, men 295 SEK extra var ändå vad jag mentalt förberett mig på att vara nöjd med)

Fick (till slut): Superior dubbelrum med bastu (295 SEK extra)
Status: Gold

Ingen dricka auto-erbjuden men gick förstås bra att ta. Tyvärr inget bubbelvatten, bara still water och pepsi.

Hur var bastun? Bra! Liten men gör sitt jobb. Snabb att värma upp. Inredd med riktigt trä (förutom golv som är samma kakel som resten av badrummet + två glasväggar). Trevligt. Värt 295 spänn? Ja, det tycker jag absolut. Would buy again.

Frukost 'okej' med svenska mått mätt. Når inte upp till norsk nivå tyvärr.

Lite tråkigt att rummet är trasigt här och där. Borde inte vara vaken svårt eller kostsamt att reparera.

20220122_101606.jpg


20220122_101546.jpg
 

andreas

Medlem
Inte acceptabelt att betala för en extra-uppgradering till något trasigt. Jag hade sakligt framfört min feedback till receptionen, sett till att det noterats och sen följt upp ärendet i utvärderingen.

Hotell: Quality Værnes
Bokat: Moderate dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum
Status: Gold
Uppgraderat i appen innan incheck.
Erbjuden dricka utan att fråga.
Frukost bra som vanligt.

Hotell: Quality Globen
Bokat: Standard dubbelrum (bonus, 10k)

Ingen uppgradering i appen. Frågar om rumtillgång och möjlighet till uppgradering vid incheck. Blir först erbjuden att köpa uppgradering till Superior för 200 SEK och sen Superior med bastu för ytterligare 295 SEK.

Frågar om jag inte får uppgraderingen till Superior gratis som guld, sen kan jag betala 295 extra för bastu. Efter några sekunders tänkande höll receptionisten med om att så gör vi.

(Hade jag kunnat pusha att även basturummet skulle vara utan extra kostnad? Kanske, men 295 SEK extra var ändå vad jag mentalt förberett mig på att vara nöjd med)

Fick (till slut): Superior dubbelrum med bastu (295 SEK extra)
Status: Gold

Ingen dricka auto-erbjuden men gick förstås bra att ta. Tyvärr inget bubbelvatten, bara still water och pepsi.

Hur var bastun? Bra! Liten men gör sitt jobb. Snabb att värma upp. Inredd med riktigt trä (förutom golv som är samma kakel som resten av badrummet + två glasväggar). Trevligt. Värt 295 spänn? Ja, det tycker jag absolut. Would buy again.

Frukost 'okej' med svenska mått mätt. Når inte upp till norsk nivå tyvärr.

Lite tråkigt att rummet är trasigt här och där. Borde inte vara vaken svårt eller kostsamt att reparera.

Visa bifogad bild 125601

Visa bifogad bild 125602
 

hco

Medlem
Inte acceptabelt att betala för en extra-uppgradering till något trasigt. Jag hade sakligt framfört min feedback till receptionen, sett till att det noterats och sen följt upp ärendet i utvärderingen.

Bra input. Tack. Jag tog mig inte tid att prata med receptionen under vistelsen men det kan alltid vara värt att återkoppla ändå.
 

andreas

Medlem
Bra input. Tack. Jag tog mig inte tid att prata med receptionen under vistelsen men det kan alltid vara värt att återkoppla ändå.

Insåg att min kommentar kan låta väl hård, sorry!

Såklart kritiserar jag inte ditt köp av uppgradering till bastu, det tycker jag var en helt okej deal. Men att betala extra för en uppgradering och sen få ett rum som inte sett sina bästa dagar med trasig/tycker jag är dåligt hanterat av hotellet. Om du får en undersökning skickad till dig så är det en bra möjlighet att uppmärksamma bristerna och påtala det olämpliga att vidare erbjuda betald uppgradering till detta rum.
 

hco

Medlem
Insåg att min kommentar kan låta väl hård, sorry!

Såklart kritiserar jag inte ditt köp av uppgradering till bastu, det tycker jag var en helt okej deal. Men att betala extra för en uppgradering och sen få ett rum som inte sett sina bästa dagar med trasig/tycker jag är dåligt hanterat av hotellet. Om du får en undersökning skickad till dig så är det en bra möjlighet att uppmärksamma bristerna och påtala det olämpliga att vidare erbjuda betald uppgradering till detta rum.

Det är lugnt! =) Jag uppskattar inputen alltså. Du har helt rätt.

(Inte sarkastiskt "tack för input" från min sida! Det är svårt med skriftlig kommunikation ibland, hehe)

Ja, jag ska absolut ta upp det. Tog upp en trasig lampa på ett NCH i Linköping och fick poängkompensation även om jag inte frågade speciellt om kompensation. Ville bara att dom skulle fixa lampan. :)
 

Lukas2

Medlem
Hotell: Quality Hotel Park Södertälje
Bokat: Standard Enkel
Fick: Superior dubbelrum
Status: Gold
Nästan en vecka innan, såg jag uppgraderingen i appen. Flaska vatten stod på rummet, och de har nu bytt till petflaska med skruvkork. :)
 

Lukas2

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Stockholm
Bokat: Moderate dubbel
Fick: Standard dubbel
Status: Gold
Såg några dagar innan att man fått en uppgradering till Standard med två enkelsängar (varit så de sista gångerna jag bott där) , turligt nog kan man ju gå in och välja rum och då kan man välja ett "vanligt" dubbel, med en stor säng iaf. Så slipper man skarven i mitten. :)
 
Toppen