Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Kaik

Medlem
Hotell: Clarion hotel Arlanda
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum
Status: Gold

Bodde här på nyår med vovven, bokade via deras Happy Dog event. Såg någon dag innan julafton i appen att jag blivit uppgraderad. Vet ju inte ifall det berodde på att man var Guldmedlem eller inte. Men var ju trevligt iaf. :)

Blev du uppgraderad trots att har bokat ett hundrum? Har aldrig hänt mig (förutom Copperhill, dom har Standardrum och Svit som hundrum)
 

Lukas2

Medlem
Blev du uppgraderad trots att har bokat ett hundrum? Har aldrig hänt mig (förutom Copperhill, dom har Standardrum och Svit som hundrum)
Japp, tydligen. Sen vet jag inte hur det är normalt. Nyår har de ju sin årliga evenemang, Happy Dog, då de tar in en fasligt massa hundar och andra djur, för att bo på hotellet och slippa smällare och raketer. Så antar att de då helt enkelt utökar rummen för att ha djur i då.

När jag bott på grannhotellet med hund, Comfort Arlanda, så har jag blivit uppgraderad, alla tre gånger jag bott där. Så det går, ibland så. :)
 
Japp, tydligen. Sen vet jag inte hur det är normalt. Nyår har de ju sin årliga evenemang, Happy Dog, då de tar in en fasligt massa hundar och andra djur, för att bo på hotellet och slippa smällare och raketer. Så antar att de då helt enkelt utökar rummen för att ha djur i då.

När jag bott på grannhotellet med hund, Comfort Arlanda, så har jag blivit uppgraderad, alla tre gånger jag bott där. Så det går, ibland så. :)

Kanske svårt att svara på men är det mycket folk med djur som checkat in just nyår?
jag har försökt få brorsan med sin hund att bo där ett par år just för att komma ifrån smällarna
 

Lukas2

Medlem
Kanske svårt att svara på men är det mycket folk med djur som checkat in just nyår?
jag har försökt få brorsan med sin hund att bo där ett par år just för att komma ifrån smällarna

De har ju sitt event där, Happy Dog. Så det brukar väl vara runt(har sett en siffra, stämmer?) 300 hundar som bor på Clarion Arlanda, under nyår. De öppnar bokningen för det, onsdag 16 Februari kl. 10.00. Jag har hängt på låset och skickat in, för säkerhets skulle, för jag misstänker de tar bokningarna i turordning. Jag har hört att platserna tar slut, relativt snabbt iaf. Men det här nyåret, så hade även grannhotellet Comfort hotel Arlanda, öppnat upp med något erbjudande om man kom med hund. Även Quality hotel Arlanda, vid Arlandastad, kör något hunderbjudande över nyår. Där finns det väl risk att man hör smällare/raketer om man är ute.
 

jonten

Medlem
Ibland händer det, första ggn för mig som jag får en sån här uppgradering så långt i förväg.
Får ofta uppgradering vid incheckning, får fråga ngn gång ibland. När man kommer sent och de försöker leta bästa rummet så brukar jag ofta säga, uppskattar att du letar bästa rummet men skall checka ut om 9 timmar. Stor säng så är jag nöjd. Men uppskattar om du ger bra uppgradering när man kommer privat.

Bokade bonusnatt på Arlanda i Augusti, billigaste rummet. Och ser nu att rummet är uppgraderat till Svit. Den såg jag inte komma 8 månader innan. Snyggt av dom (Platinum)
 
Hotell: Clarion Live Malmö
Bokat: Moderate dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Platinum

Såg uppgraderingen i appen redan kvällen innan.

Mycket trevligt mottagande vid incheckning, vid första försöket strax innan kl 10 meddelar receptionisten att "Du har fått en fin uppgradering... såklart, men ditt rum är inte klart ännu och jag skulle inte gärna vilja byta rum från det fina rummet." och jag håller helt och hållet med honom och sätter mig i business center innan eftermiddagens kundbesök.

Vid nästa försök kl 18 så får jag ett lika trevligt mottagande "Är det sant att det är första gången du bor här hos oss? Vi har sett till att du får ett riktigt fint rum så att du ska trivas extra bra". Pluspoäng!
 
Toppen