Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

guwonder

Medlem
How do you know that hotels were not busy?

By being OCD (about somethings). :cool:

Frågade receptionspersonalen; frågade städpersonalen; tittat på SEK-priser och rumstyp och räkna tillgänglighet för natten på dag och natt för incheckning fram till midnatt; tittade på hur många och vilken typ och antal rum som var tillgängliga med US Choice-poang; frågade hotellfrukost/restaurangpersonalen; och ...

Intresserad av hur uppgraderingar fungerade med NCC status. Inga klagomål på uppgraderingar. Rummen användes för bara snabb status med NCC.
 

hco

Medlem
Hotell: Quality Værnes
Bokat: Moderate Dubbel
Fick: Standard Dubbel (även om det stod Superior Dubbel i appen under helgen :eek:. Har det kommit någon Plat tro och downgradat mig? o_O;))
Status: Guld

Allting fungerarade smutt inklusive voucher i appen så systemen verkar back in business efter attacken.

Alltid trevligt med välkomstlapp. Det uppskattas.

20211213_211218.jpg


Skönare fåtölj är verkligen selling point för Superior. (bilden visar standard-fåtölj)

20211213_211142.jpg


I hissen frågar en annan gäst hur lång tid det tar att gå till flygplatsen. "Åhhh, det är icke bra att gå till flygplatsen härifrån... Du må snacke med receptionen. Vill du gå till flygplatsen är det bättre att bo på Radisson".
 

andreas

Medlem
Hotell: Clarion Amaranten Stockholm
Bokat: Standard Enkelrum
Fick: Familjerum
Status: Platinum

Då jag ledsnat på att Nordic Choice inte har standardiserade rutiner (hotellberoende) för att uppgradera platinum-medlemmar i samband med bokning så går nu mer alla mina bokningar som kopia till kundtjänst med begäran om uppgradering. Denna vistelse var till en början Superior och blev närmare inpå vistelse Deluxe för att sluta med Familjerum.

Total kostnad om 611:- gör denna vistelse prisvärd då vistelsen är en ”x5” vistelse avseende antalet nätter.
 

Lukas2

Medlem
Hotell: Comfort hotel Solna
Bokat: Moderate
Fick: Standard dubbel
Status: Gold

Såg rumsändringen, någon dag innan i appen. Annars trevligt hotell. Bodde förvisso bara en natt, men endå.
 
Hotell: Quality Ekoxen
Bokat: Standard enkelrum
Fick: Superior dubbelrum
Status: Gold

Återbesök i gamla hemstaden för att röja ur lägenhet och jobba sista timmarna, i kombination med en Platinum-run (x5-kampanjen). Visste inte att Ekoxen har superiorrum? Står inget på webben och går inte att boka. I alla fall så innebär det ett stort hörnrum med soffa, fåtölj, badkar och utsikt över Trädgårdsföreningen. Mycket trevlig personal. Frukosten dock mindre bra pga få gäster på hotellet - intorkad ost och mögligt bröd. Inte lätt att driva hotell i dessa tider.
 

hco

Medlem
Visste inte att Ekoxen har superiorrum? Står inget på webben och går inte att boka. I alla fall så innebär det ett stort hörnrum med soffa, fåtölj, badkar och utsikt över Trädgårdsföreningen.

Just det, tror jag fått detta på Ekoxen en gång. Stort trekantigt hörnbadkar? Trevligt rum! Enda minus var att avloppet klarade inte helt utflödet från badkaret --> mindre översvämning.
 
Hotell: Clarion Hotel Sign
Bokat: Moderate Dubbelrum
Fick: Superior Twin
Status: Platinum

Hotell: Nordic Light Hotel
Bokat: Standard Dubbelrum
Fick: Suite (Egentligen Deluxe men jag frågade vid incheckning om jag kunde få prova en suite vilket inte var något problem)
Status: Platinum

Hotell: Clarion Hotel Arlanda
Bokat: Standard Dubbel
Fick: Superior Double
Status: Platinum
 

andreas

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Arlanda Stockholm
Bokat: Standard Dubbelrum
Fick: Deluxe Dubbelrum
Status: Platinum

Samma tillvägagångssätt som tidigare: direkt vidarebefordran av bokningen till kundtjänst som uppgraderade till Superior. En dag före ankomst ändrades det till Deluxe.
 
Toppen