Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

intuition

Medlem
Jag blev lite nyfiken på min statistik hos Malmö Live eftersom Berglund rapporterade fina uppgraderingar där.

I år har jag bara bott där 3 gånger så det blir en lika träffsäkert som för Sea U. Men för mig finns mönstret där. Väljer jag kategorin "Deluxe dubbel" får jag ingen uppgradering. Ett steg upp blir svit, så det ingår ju inte i den "garanterade" förhandsuppgraderingen, men i år har jag inte fått någon svit. Deluxe-rummet kostar ändå en bit över 3000 kr, så det är inte direkt så att de förlorar pengar på att uppgradera mig från Deluxe.

Rums-ordningen på Malmö Live är förresten: Moderate - Standard - Superior enkelsängar - Superior king - Deluxe
(där 'Superior king' är ett mindre rum än det underliggande 'Superior'. Det har också en mindre säng, men istället har 5 meter takhöjd och det är det som gör att hotellet värderar det som ett bättre rum. )

Hotell: Clarion Hotel Malmö Live
Bokat: Deluxe dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Platinum

Hotell: Clarion Hotel Malmö Live
Bokat: Superior dubbelrum (enkelsängar)
Fick: Superior dubbelrum (enkelsängar)
Status: Platinum

Hotell: Clarion Hotel Malmö Live
Bokat: Superior King
Fick
: Deluxe dubbelrum
Status: Platinum

På tre vistelser har jag alltså fått en uppgradering, inte helt i linje med policyn "garanterat en nivå uppgradering och chans till hotellets bästa rum vid incheckning". Full respekt för att andra uppenbarligen har tumme med hotellet och blir uppgraderade från billigaste rum till bästa svit, men för mig är detta ett hotell som inte lever upp till mina förväntningar på platinum-förmåner.

När jag checkade in till Superior-rummet försökte personalen hävda att de uppgraderat mig till ett jättefint hörnrum. Jag fick berätta för de att om man ger ett "jättefint hörnrum" till någon som bokat och betalt för ett "jättefint hörnrum" så låter det lite falskt att kalla det en uppgradering.
 
Hotell: Clarion Amaranten Stockholm
Bokat: Standard Single
Fick: Standard Twin
Status: Gold
Blev lite besviken på den begränsade menyn på Kitchen&Table. Att det inte fanns någon öl på tap, utan bara Carlsberg, Brooklyn IPA, skylldes på pandemin

Hotell: Comfort Arlanda
Bokat: Standard Double
Fick: Deluxe Double
Status: Gold
 
Last edited:

Olle K

Medlem
Hotell: Vox Jönköping
Bokat: standard rum, poängbokning
Fick: Balkongsvit (men regn så ingen nytta av själva balkongen)
Status: Platinum
Frågan är vad grisen gör där vid vattenkokaren men barnen gillar.
 

Attachments

  • DCA41FF0-20F8-4092-B449-C9DA92A17856.jpeg
    DCA41FF0-20F8-4092-B449-C9DA92A17856.jpeg
    64,7 KB · Visningar: 133
  • 9843F95A-D055-4144-9FD9-143A7FBA0F58.jpeg
    9843F95A-D055-4144-9FD9-143A7FBA0F58.jpeg
    92,7 KB · Visningar: 141
Toppen