Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Diskussion i 'Nordic Choice Hotels & Nordic Choice Club' startad av FF#1, 24 April 2014.

1. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nice!
    Har bott ett par gånger på klaus k och gillar det men aldrig (!) fått uupgradering. Pre-pandemic, så kanske bokningsläget är annorlunda och påverkar uppgraderingar.

John Rambo gillar detta.
  2. John Rambo

John Rambo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hotell: Clarion Collection Victoria
    Bokat: Billigaste poäng - 20k/natt
    Fick: Deluxe dubbel hörnrum i nya byggnaden.
    Status: Platinum
    Då vistelsen sträckte sig över helgen fanns inga lediga sviter lör-sön.
    Fick vid incheck möjlighet att välja rum i äldre och nya delen, och blev rekommenderad ett lite större hörnrum.
    Maten var över förväntan, en av de bättre Collection måltiderna. Fräsch och fint hotell.

Brandforce, Olle K, Mr Basic och 1 annan gillar detta.
  3. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har guld. Bodde en natt i veckan på nya Comfort på Arlanda. Brukade även handla rätt mkt mat i deras ”barception”.

Tre veckor i rad blev jag bumpad från billigaste rummet till juniorsvit trots att arbetsgivaren bokar via byrå och/eller booking.com

Innan fjärde veckan hade jag en grej att maila hotellet om, och passade på att tacka för att de ger mig bra rum intill strykrummet.

Så vid incheckning fjärde veckan var det nån fjant som bara ”första gången hääär?”
    - Nej jag bor här varje vecka. Är min profil inlagd i bokningen?
    - Ja. Det står ditt namn. Det blev rum 186 idag. Du kan ta en läsk i kylen!

Nu bor jag inte där mer. Finns andra hotell på Arlanda.

011430121 gillar detta.
  4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Så bara för att du fick det rum du bokat och inte en svit så väljer du nu att bo på andra hotell? Det kanske var fullt med platinum på hotellet som gick före i uppgraderingen och fick sviterna denna gången och inte du? Eller kanske till och med folk som bokat svit från första början...

anjak, adhoc76, Brandforce och 9 andra gillar detta.
  5. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jaha? Och?

Du är medveten om att vem som helst som kvalificerar sig för kreditkortet blir guld direkt?! Det innebär nästan ingenting. Marginellt bättre än en förstagångsbesökare. Något annat bör man absolut inte förvänta sig.

Abbs, Big Birger och M.K gillar detta.
  6. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kreditkort ”status” och billigaste rum ofta via tredjepartsbokning dessa fyra nätter. Jag hade varit tacksam för eventuella uppgraderingar med denna sorts lojalitet. Lycka till på de andra hotellen. :rolleyes:

Berglund och palmen gillar detta.
  7. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej

Skrev inget om guld först men sen tänkte jag att när alla andra anger i tråden anger sin status så tycker läsare att det är relevant. Så blir tråden liksom en översikt över vad som händer beroende på tid, plats, status, situation. Tror faktiskt det var ungefär så det var tänkt.

Jag var super-tacksam och skrev det till och med till dem, som framgår av mitt inlägg!

Väntade mig absolut inget sånt! Tycker det var överraskande att de gav poäng också trots tredjepartsbokning.

8. Om ett hotell är bra 3 av 4 ggr skulle jag inte börja rata dem direkt. Comfort Arlanda är ett väldigt trevligt och ofta prisvärt ställe att börja sin resa på. Tråkigt om du börjar undvika ett sånt hotell.

Erik M, hco och Doctor-X gillar detta.
  9. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ursäkta OT men vad menar du med detta? Att de som får t ex NC Gold via kreditkort eller SAS Guld via Amex Elite ska vara ”nöjda” även om man inte får det som utlovas? :rolleyes:

Erik M gillar detta.
  10. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Mr Basic Ja jag menar att man med dessa förutsättningar, speciellt med tredjepartsbokningar, ska vara riktigt nöjd med större uppgraderingar och/eller poängintjäning. Något som nog händer i alla program av och till. Inte förvänta sig detta.

Last edited: 16 Oktober 2021

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!