Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

DrGold

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Gillet, Uppsala
Bokat: Moderate dubbelrum
Fick: Standard dubbelrum
Status: Gold

Ingen uppgradering i appen. Fick fråga i receptionen vid incheckning, men då fixades det snabbt och smidigt.
 

Protein48

Medlem
17-18/9

Hotell:
Clarion Hotel Post
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Platinum

18-19/9

Hotell: Clarion Collection Odin
Bokat: Superior dubbelrum
Fick: Svit (eller lägenhet, 2 RoK)
Status: Platinum

Efter 3 dagar hade gått sedan genomförda bokningar för helg i Götet kontaktade jag respektive hotell med ödmjuk påminnelse om förmånen gällande omedelbar uppgradering. Tror inte det tog mer än ett par timmar så hade respektive hotell uppgraderat två rumskategorier. Som grädde på moset så informerade receptionisten på Post vid ankomst att jag inte behövde betala för den bokade pooltiden tack vare platinum. Fick för mig att det skulle kosta oavsett status. Summerar helgen som en liten jackpott vad gäller förmånsutdelning.
 

Mr Basic

Medlem
18-19/9
Hotell:
Clarion Hotel Amaranten, Stockholm
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum
Status: Gold

Lite smolk i glädjebägaren var dock att all personal hävdade att det krävdes förbokning(?)/förbetalning för att kunna betala med NC-presentkort, tröttsamt. o_O Dessutom gick det alldeles utmärkt att betala med samma presentkort i juni. :cool:
Svensk som jag är knöt jag näven i fickan och betalade med Amex (orkade helt enkelt inte gå i klinch, bakfull och ett tåg att passa :cool:).
 

Berglund

Medlem
Lite smolk i glädjebägaren var dock att all personal hävdade att det krävdes förbokning(?)/förbetalning för att kunna betala med NC-presentkort, tröttsamt. o_O Dessutom gick det alldeles utmärkt att betala med samma presentkort i juni. :cool:
Det luriga är att det finns olika sorters presentkort. De som gavs ut förra året vid alla coronaavbokningar går mycket riktigt endast att applicera via kundtjänst men har man köpt ett eget presentkort (gärna med 20% rabatt) på deras webbsida så går det alldeles utmärkt att betala med i kassan. Man måste bara vara väldigt noga med att berätta för personalen exakt vad för sorts presentkort man har.
 

intuition

Medlem
Precis ett sådant är det.

Jag gav dem telefonen och visade presentkort/värde men jag tar till mig och blir ännu tydligare. :)
När personalen inte vet spelar det ingen roll hur tydlig man är.. :(
Min erfarenhet är att även när personen vet skillnaden kan de inte utföra betalningen. De brukar be att få låna utskriften och fixar senare (typ mha back office)
 

hco

Medlem
Hotell: Quality Airport Hotel Værnes (TRD)
Bokat: Moderate double
Fick: Deluxe twin
Status: Gold

Såg ingen uppgradering i appen men väl framme var det uppgraderat ändå, med en liten välkomst-lapp.

Inga direkta restriktioner verkar det som, förutom slot-tider för frukost. Restaurangen var öppen på kvällen (testade inte).

20210920_213753.jpg
 

John Rambo

Medlem
Hotell: The Mill Malmö
Bokat: Billigaste
Fick: Något bättre
Status: Platinum
Jag bokade en poäng-natt för 10k poäng åt svärfar. Hotellet valde ändå att uppgradera till översta våningen (deluxe?!) …svärfar gillar inte höga höjder, så han bad vid incheck att nedgradera sig till ett enklare rum :eek: …alla är vi olika :)
 
Toppen