Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Det där tycker jag att jag känner igen från besökt långt bak i tiden, så jag tror det är något konstruktionsfel med anläggningen. Lite lustigt också att jag hade ett svalt och bra rum dagen innan (regn och typ 15° ute). Så det kanske bara är vissa rum/delar av byggnaden som har problemet.
Japp, tyvärr inget dom kan styra över. AMF som äger fastigheten, inte Stordalen själv.
 

DanielKif

Medlem
Bokat: Clarion Collection Hotel Bergmästaren i Falun.
Första natten en bonusnatt. Bokat standard, fick standard.
Andra natten en pröjsad natt. Standard rum. Fick en suite.

Blev uppgraderad för att jag frågade om det inte gick bli uppgraderad.
Första natten nej, andra inga problem.
 
Häng med på den här händelsen...


Clarion Grand Helsingborg
Check-in: 12/7
Bokat: Standard dubbel
Fick: Inget rum alls
Status: Guld

Ankom 16.45. Kö ut på gatan och kaos i receptionen, där en ensam stackars ung tjej roddade allt själv, så förstod att nått var galet och att det skulle ta tid. Fick veta sen att dom var fullbokade men inga rum var färdigstädade pga brist på städerskor. Jag valde att, i motsats till andra gäster, inte göra en sak av det utan bad bara om att bli avbokad och tacka för mig. Såg nämligen i appen att Comfort Hbg hade lediga rum till bättre pris. Ringde dit och fick checka in direkt.

Ännu ett avsnitt i BC-skolans kapitel "lös problemet själv" :)
 

intuition

Medlem
Jag har sett de senaste dagarma att de är väldigt tunt bemannade, tex med en i tjänst på frukost som då inte hinner duka ut ny mat/bestick eller duka av och rensa bord.
Så de har kanske inte riktigt rampat upp ännu.
 

Chrisse

Medlem
Quality Hotel View Malmö
Check-in: 12/7
Bokat: Standard dubbel
Fick: Standard dubbel
Status: Guld

Samma upplevelse som några andra redan nämnt på andra ställen, endast en i bemanningen men även i princip öde på gäster.
 

Doctor-X

Medlem
Clarion Amaranten
Check-in: 10/7
Bokat: Standard
Fick: Deluxe
Status: Guld

Först uppgradering till Superior (enligt tidigare i tråden) frågade snällt om det fanns möjlighet till uppgradering vid incheckning igen på vinst och förlust, men samtidigt för att testa hur förmånen (möjlighet att bli uppgraderad till bästa rumskategori) fungerar i skarpt läge vid incheckning. Fick först som svar att du har redan blivit uppgraderad till Superior. Svarade, Absolut, men finns det något Deluxe rum? Nej, vi har inga lediga deluxe rum då hotellet har inte alla rum öppna för tillfället pga det rådande läget. Tackade vänligt för försöket. Klockan var 13:30 och tidig incheckning gick inte heller, lämnade väskorna och gick för att äta lunch. Kom tillbaka vid 18 för incheckning och fick då meddelat att vi hade fått ett Deluxe rum.

Trevligt rum med grym utsikt. Hotellet är i behov av en uppfräschning.

Jag vill betona att jag inte alls förväntar mig uppgradering utan ser en ev uppgradering som en bonus och lever efter de budorden från @agehall - att man bokar den standard man önskar att vilja ha.
 

GOTBound

Medlem
Clarion Comfort Hotel Västerås
Check-in: 14/7
Bokat: Deluxe Dubbelrum
Fick: Deluxe Dubbelrum
Status: Guld

Bokade för 3 vuxna och 1 barn då GOTBound Jr d.ä. är >12 år. Då var det bara Deluxe Dubbelrum som erbjöds och det är högsta rumskategorin.
 

GOTBound

Medlem
Clarion Hotel Post
Check-in: 22/7
Bokat: Standard Dubbelrum
Fick: Deluxe Dubbelrum
Status: Guld

Fullbokat, eller rättare sagt kapaciteten i talet då inte hela hotellet är öppet, måste kännas bra i dessa tider för Clarion.
Full Gold-recognition vid check in, inga lediga rum för uppgradering map. ovan men istället en välkomst ”hälsning” på rummet.
2ED48CDF-DB00-41C4-AEE2-3A85C4931272.jpeg
 
Toppen