Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

ACervin

Medlem
Med risk för att låta raljerande (men med glimten i ögat) känns dock läkarkollegorna - inte som några poängjagare, eller vad säger @ACervin eller @DrGold?
@Doctor-X Min erfarenhet är att i Sverige är det ingen stor artikel att jaga poäng bland kollegorna, även om några har upptäckt AmEx utmärkta 2-4-1. Här i Australien där långresandet av naturliga skäl mer utbrett är poängjakten vanligare bland kollegorna. Flygskam finns dessutom inte. För några år sedan satte jag ihop ett resestrategi dokument (poängmaximering och biljettköp strategier), mest för mig själv egentligen. Sedan kollegor fick nys om det, har jag fått dela ut det flitigt. Så intresse finns.
 

aikelo

Medlem
Kallas det uppgradering? Spelar ingen roll för mig. Ska bara ha en säng över natten.

Comfort Göteborg
Check-in: 11/7
Bokat: Standard single
Fick: Standard Twin
Status: Guld

Fick välja 3 olika frukost tider. Valde den SENA 8-8:30
 

andreas

Medlem
Clarion Sense, Luleå
Check-in: 10/7
Bokat: Moderate Dubbelrum
Fick: Superior Dubbelrum
Status: Platinum

Två nivåers uppgradering. Vid incheckning uppgavs att det var ”helt fullbokat” trots att rum fanns att boka online. Kanske är vanligt med överbokning i LLA.
 

intuition

Medlem
Clarion Malmö Live
Check-in 10/7
Bokat: Deluxe dubbel
Fick: Chlumska sviten
Status platinum

Uppgraderingen syntes i appen dagen innan. Vid incheckning säger receptionisten att "du har tur för våra deluxe rum hade råkat bli överbokade så vi har gett dig sviten". Det kändes lite konstigt, eftersom jag inte alls tror att deluxe var fullbokat. Plus att jag alltså inte fick uppgradering från mitt plat-medlemsskap?!? Vid utcheckning (annan receptionist) säger de "åh, det var väl ett trevligt rum du fick".
Känns lite som att de fått instruktioner att prata om uppgraderingar på ett sätt som skulle sätta just detta hotellet i bättre dager.

Flera ovan har nämnt att hotellen verkar ha bra bokningsläge. Jag tror att en del hotell har stängt av delar och därmed får högre beläggning på det som är kvar. Jag har sett en del hotell (tex Kalmar och Oskarshamn) som inte haft lediga rum mer än 2-3 dagar under hela juli.
På Malmö live var det absolut inte fullbokat - märktes på att det inte alls var samma väntetid vid hissarna.

Sedan var det en förvånansvärt stor ström av folk till restaurang/bar på 25.e våningen. Köer och stojigt och folk bryr sig uppenbarligen inte all om att hålla covid-distans. Trängsel i hissar och snurr-dörren. Fest-folket har uppenbarligen business-as-usual.

Även här var frukosten indelad i 3 slottar. Jag tog 9:30 slotten (8.30-slotten var fullbokad). Tror inte att folk brydde sig om slott-systemet alls, det var i stort sett fullt vid 9.30.
 

intuition

Medlem
Clarion collection Temperance, Malmö
Check-in: 11/7
Bokat: Deluxe
Fick: Deluxe
Status: Platinum

Dvs ingen uppgradering men så tror jag att deluxe är deras högsta rumskategori. Fick däremot hörnrum på översta våningen.

När det gäller beläggning hörde jag delar av en diskussion med en missnöjd kund. Det framkom att beläggningen bara är 50% mot normalt.
 

Brogren

Medlem
Clarion collection Temperance, Malmö
Check-in: 11/7
Bokat: Deluxe
Fick: Deluxe
Status: Platinum

Dvs ingen uppgradering men så tror jag att deluxe är deras högsta rumskategori. Fick däremot hörnrum på översta våningen.

När det gäller beläggning hörde jag delar av en diskussion med en missnöjd kund. Det framkom att beläggningen bara är 50% mot normalt.

Rum 512? Bodde där natten till igår.
 
Clarion Malmö Live
Check-in: 11/7
Bokat: Standard dubbel
Fick: Superior
Status: Guld

Liten varning om detta hotell just nu; deras ventilationssystem tror det är vår/höst ute pga det kalla sommarvädret. Detta gör det oerhört varmt inomhus, runt 25-28 grader på rummet. Vi sa till flera ggr men receptionen kan inte gör något.
 

intuition

Medlem
Clarion Malmö Live
...
Liten varning om detta hotell just nu; deras ventilationssystem tror det är vår/höst ute pga det kalla sommarvädret. Detta gör det oerhört varmt inomhus, runt 25-28 grader på rummet. Vi sa till flera ggr men receptionen kan inte gör något.
Det där tycker jag att jag känner igen från besökt långt bak i tiden, så jag tror det är något konstruktionsfel med anläggningen. Lite lustigt också att jag hade ett svalt och bra rum dagen innan (regn och typ 15° ute). Så det kanske bara är vissa rum/delar av byggnaden som har problemet.
 
Toppen