Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Penguin

Medlem
Clarion Hotel Amaranten.
Check in: 17/1, 1 natt.
Bokat: Oklart, men gissningvis standard enkelrum eller dubbelrum.
Fick: Superior dubbelrum.
Status: Guld
 

Olle K

Medlem
3 veckor efter förra besöket på Clarion Arlanda fick vi uppgradering till samma rum som förra gången, trevligt.
Bokat: standard rum.
Fick: Svit på 12e våningen
Status: Guld

Skönt att slippa gå utomhus efter en sen ankomst. Frukosten på hotellet är väldigt bra.
 

Atom

Medlem
4 checkar som jag minns det. Rummet var bokat rätt långt innan i någon kampanj så det var säkert en bra deal för hotellet att sälja det bättre rummet ännu dyrare och låta mig få ett sämre. Såg förresten nu att Quality Hotel Lapland i Gällivare gått ur Nordic Choice 1/11 -19 så de blir säkert av med mänga poängjägare (inkl mig).

Det var tråkigt att läsa. Det var ett bra och trevligt hotell som jag gärna bor på igen.
 

chek

Medlem
En del vistelser på Vox Hotel i Jönköping. De är ganska bra upp att uppgradera.

Vox Hotel, Jönköping
Check in: 28/10-2019, 2 nätter
Bokat: Standard dubbelrum.
Fick: Standard dubbelrum. ingen uppgradering.
Status: Platinum

Vox Hotel, Jönköping
Check in: 18/11-2019, 3 nätter
Bokat: Standard dubbelrum.
Fick: Balkong svit (dubbel kategori uppgradering)
Status: Platinum

Vox Hotel, Jönköping
Check in: 25/11-2019, 2 nätter
Bokat: Standard dubbelrum.
Fick: Balkong svit (dubbel kategori uppgradering)
Status: Platinum

Vox Hotel, Jönköping
Check in: 13/1, 2 nätter
Bokat: Standard dubbelrum.
Fick: Balkong svit (dubbel kategori uppgradering)
Status: Platinum

Vox Hotel, Jönköping
Check in: 26/1, 3 nätter
Bokat: Standard dubbelrum.
Fick: Deluxe dubbelrum.
Status: Platinum
 

Olle K

Medlem
Bonusnatt på Quality Nacka.
Bokat: standard rum
Fick: först standardrum, men sedan frågade jag om uppgraderingen. Fick då superior rum på 8e våningen, vilket är högsta kategorin då de bara har 2 rumskategorier plus familjerum.
Status: Guld

Bra kvällsbuffé på söndag kväll för 149 kr inlk lättdryck. Lite slitet hotell, men bra värde för poängen med gratis parkering.
 

Atom

Medlem
On-topic för att rapportera uppgrades.

1.
Helsingborg.
check-in: en gång i november 2019 och en gång januari 2020, helg.
Bokat: standard dubbelrum. Fick 1:a gången superior dubbelrum andra gången deluxe dubbelrum (bästa uppgraden hittils).
Status: Guld.

Off-topic
2. Hotel post Göteborg.
Check-in: en dag i Februari 2020.
Standard dubbelrum - Ingen uppgradering denna gång heller. Dock sen utcheckning utan problem.Kommer pröva något annat choicehotel i gbg då jag inte tycker post är så fantastiskt.
 
Last edited:
Clarion Collection Planetstaden (Lund)
Check-in: 22/2, 1 natt
Bokat: Standard Dubbelrum till mig & fru rundaqvisten (bonusnatt, 20’000p)
Fick: Superior Dubbelrum
Status: Platinum/Guld LT

Fräscht hotell för att vara ~20 år gammalt. Tillbyggt 2 ggr; en del för ~10 år sedan (dit vi blev uppgraderade) och en helt ny del där spa’et och spa-sviterna ligger.
Köpte tillgång till spa för 350kr/person. Helt ok spa, lite badhus-känsla miljömässigt, men som tur var var det inte så mycket folk. Sjysst massagebad dock, som ska vara Skånes största.
Det är ju ett Clarion Collection Hotel, så afternoon sweets och middag på kvällen ingår. Lite snålt med tilltugg på eftermiddagen, men middagen var riktigt bra.
Gratis parkering utanför hotellet.

Trevligt hotell jag kan tänka mig att besöka igen. Lite tråkigt läge för en spahelg med trafikerad led utanför, men håller man sig på spa’et så spelar ju det ingen roll. Bra värde för poängen med allt som ingår.
 

Olle K

Medlem
Comfort LT Vilnius
Check in: 26 Feb, 1 natt.
Bokat: standard dubbelrum
Fick: Louis Armstrong suite (uppgradering 2 steg)
Status: Guld

Fin och trevlig svit med sovrum och vardagsrum. Badkar, morgonrock, tofflor, 2 flaskor vatten, kaffemaskin (dock ingen mjölk) och inglasad balkong. Frukosten helt ok men inget bacon..Kaffet dock inte gott. Parkering i garage under hotellet för 10 euro. Prisvärt hotell.
 

Attachments

  • 5E484E47-3496-4713-B337-BF2EC60C7C4E.jpeg
    5E484E47-3496-4713-B337-BF2EC60C7C4E.jpeg
    25,2 KB · Visningar: 377
Toppen