Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

@CLAES OSCARSSON Comfort är kedjans LCC liknande koncept och de bryr sig lite på många locations över statusfördelar.

Jag har haft många övernattningar på Clarion och min erfarenhet är att det är en helt annan nivå, och mycket bättre recognition där även för Guld. Testa gärna.
Viktigaste förmån på Comfort är att man får sitt vatten/läsk från ”Barception”
Som guld/platnium

OT: Se upp för Comfort Hotel Xpress

”7.3. Följande medlemsförmåner gäller ej på Comfort Hotel Xpress samt PS Hotel: gratis mineralvatten, uppgradering vid ankomst, garanterad rumsuppgradering, gratis blus-/skjorttvätt.”

Ännu mera OT

TUI har utgått som partner hos Nordic Choice Club

Kanske kommer in Ving nu?
 
Alltid uppgradering på Clarion Helsinki, senast till svit från moderate double. Oftast till svit på Skt Petri i Köpenhamn oavsett bokad rumskategori. Clarion Arlanda och At Six ger oftast upgrade till bättre rumskategori automatiskt. Men i princip aldrig recognition eller upgrade på Clarion Stockholm, Clarion Amaranten, Quality Globe, Post i Gbg eller Copperhill i Åre, men ibland motvillig uppgradering om man snällt frågar. Clarion Tapto vid Karlaplan har till och med nedgraderat, likaså Quality Lapland i Gällivare. Har Nordic Choice guld och snittar på 50 nätter/år.


Med eller utan Nordic Choice Mastercard? :)
Fått någon kompensation för nedgraderingarna?
 
Last edited:

M.K

Medlem
Ännu mera OT
TUI har utgått som partner hos Nordic Choice Club
Kanske kommer in Ving nu?

Fel tråd men denna frågeställning förtjänar ett svar. Självklart kommer Ving in lika självklart som TUI rök ut snabbt efter köpet. Ett antal hotell har dessutom nyligen köpts av Ving. Vi får hoppas på att de på något sätt kommer in i kedjan. Det blir lite mer intressanta locations då för bonusuttag i samband med semestrar. Frågan är bara om NC har rätt till Choice branding utanför Norden?
 
[QUOTE="Fikaärfint, post: 857566, member: 13158]
Ännu mera OT
TUI har utgått som partner hos Nordic Choice Club
Kanske kommer in Ving nu?

Fel tråd men denna frågeställning förtjänar ett svar. Självklart kommer Ving in lika självklart som TUI rök ut snabbt efter köpet. Ett antal hotell har dessutom nyligen köpts av Ving. Vi får hoppas på att de på något sätt kommer in i kedjan. Det blir lite mer intressanta locations då för bonusuttag i samband med semestrar. Frågan är bara om NC har rätt till Choice branding utanför Norden?[/QUOTE]

Hoppas på både att man kan tjäna in poäng för hela resen och boka hotell för poäng hos Ving.

Spelar mig ingen roll om det står Sunwing eller Comfort framför bara man får valuta för poängen :D
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
@Fikaärfint Samma sak här! Jag är bara intresserad av att kunna bränna av lite poäng en långweekend i Sydeuropa. Hotellen får då gärna heta Suntrip. :D

För fortsatt poängintjäning hos NCC med TUI är ett tips annars att boka via Coop som ger 1p/kr. En resa för 30k ger just nu efter växling 5k NCC poäng.

@ESNZ Tråkigt att höra om Post och recognition. Det ska ju vara flaggskeppshotellet i den staden.

Jag kommer återkomma i tråden om recognition/upgrade på kedjans nya lyxhotell, Villa Copenhagen, som öppnar under våren i Köpenhamn.

Jag har bokat en långweekend där och har höga förväntningar. Med dygnspriser som startar på en bra bit över 3000dkk alla datum jag kollat finns det skäl till detta tycker jag. :)
 

Berglund

Medlem
Har Nordic Choice guld och snittar på 50 nätter/år.
Om du snittar runt 50 nätter och inte har deras Nordic Choice Mastercard då tycker jag att du borde skaffa det! Du får två kvalificerande nätter tillgodoräknat mot status varje månad som du köper något med kortet. Där har du då möjlighet att sopa in totalt 24 kvalificerande nätter per år till en kostnad av ett par hundralappar! Då blir du Platinum istället. Med tanke på att du då får 10% mer poäng när du bor på hotellen än vad du får som Guld borde återkvalificeringen underlättas en smula också.
 
  • Gilla
Reactions: M.K
@M.K
Hehe precis.

TUI verkar vara billigare än Ving när jag har jämfört. Yes bokar man 90 dagar innan så är det ju 600kr rabatt även på nedsatta priser. Kampanj just nu på inväxling av Cooppoäng till NC fram till 19 jan. :)
 
Har skaffat Mastercard nu, så status är på bodda nätter. Fick kompensation i Gällivare ca 500 kr i restaurangvouchrar och på Tapto 10.000 poäng, men det satt långt inne på båda.
4 eller 3 extra checkar? Låter lite snålt beroende på hur mycket skillnad det var pris. 10000p låter helt okej :)
 

ESNZ

Medlem
4 eller 3 extra checkar? Låter lite snålt beroende på hur mycket skillnad det var pris. 10000p låter helt okej :)
4 checkar som jag minns det. Rummet var bokat rätt långt innan i någon kampanj så det var säkert en bra deal för hotellet att sälja det bättre rummet ännu dyrare och låta mig få ett sämre. Såg förresten nu att Quality Hotel Lapland i Gällivare gått ur Nordic Choice 1/11 -19 så de blir säkert av med mänga poängjägare (inkl mig).
 
Toppen