Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

Kris

Medlem
ja, ska försöka lägga upp en rapport framöver. Gissar att det bara var en 1-cat upgrade men lite oklart hur de rankar. Vi var hursomhelst nöjda då vi var näst längst ut på vår OWB-arm och med utsikt mot Mt. Otemanu :). Väldigt bra Ambassador recognition från hotelldirektören Mrs Levy vid rundvisning och under hela vistelsen, välkomstpoäng och bubbel på rummet blev det också :p
Schysst! Ser fram emot en rapport. Gärna med bilder!
 

Kris

Medlem
Just avverkat några nätter på InterContinental Budapest. Bokade entry level och blev (regelrätt som RA) uppgraderad till "Deluxe with view" med vykortslik utsikt över Donaus blå böljor. Trevlig clublounge med standardutbud. Frukostutbudet var lite i klenaste laget, men dock med live egg station.

Rejäl båt till välkomstfruktfat
IMG_20181126_181918.jpg
 

Kris

Medlem
Åter på Intercontinental Warszawa. Bokade standardrum och blev uppgraderad till junior suite på 24 vån (av 41). Mannen som checkade in mig beklagade den "låga" våningen. Då han tog upp det... frågade om han inte kunde fixa på Club floors. Kompromissen blev Jr. suite på 24e första natten och senior suite på 40e andra natten. Alltid trevligt. Tycker dock att klubbsalongen har sett sina bättre dagar, både hårdvara, utbud av föda samt service. Å andra sidan är ju prisnivån inte så chockerande...
 

Kris

Medlem
Kimpton Fitzroy London. Bokade billigaste, single bed city och fick double bed urban. Från ett pyttelitet rum, 11-15m2 enligt beskrivning, till ett lite mindre pyttelitet rum på 16-18m2...:)

Således en kategori uppgradering. Är IHG spire. Bekräftades i bokningen ett par dagar innan. Flott hotell annars. Kimptonpremiär för egen del. Kan nog tänkas bli fler bekantskaper framöver med Kimpton.
 

jb2731

Medlem
Crown Plaza LHR T4: bokade king standard uppgraderad 1kat till king business.

InterContinental Fiji: bokade lagoon view room uppgraderad 1kat till lagoon view suite.

Crown Plaza Coogee beach Sydney: bokade delux ocean view uppgraderad 1 kat till delux ocean front.

Jag är Spire Ambassador.
 
Last edited:

FFlash

Medlem
CP Vilamoura, PT från billigaste till Deluxe. Nåja, själva staden och stranden ganska trist. Eller ska jag säga mycket skönare omkring i närheten.
Hilton as Cascatas var nog snäppet bättre förutom frukosten där CP vinner
 
Bokade ett King rum med poäng på Kimpton Buchanan i San Fransisco. Blev uppgraderad till King Balcony och så fick jag en goodie bag med vatten och lite snacks, jag är Spire Ambassador
 
Använde min Ambassador POGO voucher på Intercontinental Downtown Los Angeles och bokade en Club International Suite. Blev uppgraderad, iom Ambassador 1cat, till en 1 bedroom suite :)
detta var 1 mars då de nya villkoren för Ambassador började gälla så var lite nervös för att få $/poäng istället för uppgradering men det var inget snack, uppgradering syntes någon dag innan i appen
 
Hotel Indigo London Leicester Square
Hade bokat två nätter i ett Superior Room Leicester Sq View men blev uppgraderad till ett Superior Premium Room vid incheckning och så bjöd dom på frukosten.
Jag är Spire Ambassador
 
Toppen