Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Det blir Hilton. Jag har knappt sätt värre priser runt LAX på onsdag. $700 - $800 per natt. Har ett halvdagsmöte i El Segundo på torsdagen och detta var det "billigaste" jag kunde hitta inom 8-10km från LAX. Funderade på gamla trotjänaren The Beverly Hilton men anländer såpass sent på onsdag från SJC att det var inte värt mödan. Plötsligen är det Bay Area med Hilton runt $130 per natt som framstår som rimligt. Inte för att tala om NYC nästa helg :eek:

Det var dom priserna vid LAX nu i helgen ,lördag-söndag , också men det berodde säkert på Thanksgiving
 
Tyvärr så har Hilton blivit riktigt kasst här i USA. För många Diamonds i cornflakes paket tyvärr. Uppgradering består i bästa fall med en vy mot parkeringen istället för mot ett annat hotell. Oavsett om det finns rum eller inte av högre kategorier. Har övergett dem för en annan hotell kedja på H och där har det varit fantastiska uppgraderingar och hotel manager som hör av sig om allt är till belåtenhet vid varje vistelse.

Hoppas de verkligen skärper sig då det inte är värt att vara Diamond i USA som det ser ut nu.

Eftersom det i appen är smidigt att skicka in feedback på vistelser så skrev jag ihop ett kort meddelande om ingen uppgradering igår.
Redan idag har jag fått feedback från guest relations om en av dom där de bad jättemycket om ursäkt och gav mig 4000 poäng och 2500 poäng extra på min nästa vistelse.
Får de vad jag får för svar från de andra nu
 

MartinH

Medlem
Hotell: DoubleTree by Hilton Phuket Banthai Resort
Datum: Nov/dec/jan
Bokat: KING DELUXE ROOM W/BALCONY
Uppgradering: först 5 nätter KING DELUXE ROOM POOL SIDE
sen tjatade jag för första gången till mig en extra uppgradering, vanliga rummen har inte stol o skrivbord som jag behöver för att arbeta t.ex.
4 veckor KING ONE BEDROOM DELUXE SUITE WITH BALCONY
Status: HHD
 
Hotell: Canopy by Hilton Al Seef Dubai
Datum: Dec 2021
Bokat: King bedroom (billigaste rummet)
Uppgradering: One bedroom suite with creek view (högsta kategorin)
Status: HHD

Bodde 3 nätter i början på semestern här i December. Trevligt hotell, okej frukost för priset på ca 1200kr natten. Fick uppgraderingen bekräftad 3 dygn innan ankomst via mail!

20211206_104451.jpg

20211206_104456.jpg

20211206_104521.jpg

20211206_104530.jpg
 
Hotell: Hilton Al Habtoor City
Datum: Dec 2021
Bokat: Twin guest room (billigaste rummet)
Uppgradering: King Executive Suite (ca 85kvm och är den lägsta kategorin av sviter på hotellet om man bortser från Juniorsviten som ligger på 65kvm)
Status: HHD

Fick frågan vid incheckning om jag behövde twinbeds varpå jag sa att de var bara en extra bekvämlighet om jag inte blev uppgraderad till något bättre. Lite knappande senare på datorn så gav han mig nycklarna till 29e våningen av 44 för en svit för 4 nätter Tors-Mån.

20211209_113043.jpg

20211209_113100.jpg

20211209_113104.jpg

20211209_113111.jpg
 

GOTBound

Medlem
Hotell: Hilton Slussen
Datum: Dec 2021
Bokat: Queen room
Uppgradering: King Executive with view.
Status: HHD

Ny stor fin TV på rummet men spärrad i hotel-mode vilket gör att det går inte att byta input till HDMI för att titta på streaming-tjänster.
Allvarligt 2021!?

EDIT: Golvvärmen och handdukstorken i badrummet avstängda.
Termostaten för att reglera värme i rummet är även borttaget.
Nytt kylskåp däremot.
 
Last edited:
Hotell: Hilton Sukhumvit Bangkok
Datum: 21-23 november
Bokat: King Deluxe
Uppgradering: Twin Executive High floor
Status: HHS

Er kun silver nå men siden de trengte King til karantenerom så kunne jeg få High floor med utsikt uten loungetilgang. Glemte at twin er queen bed og faktisk andre puter enn King. Bodd 100+ netter på dette hotellet før, men 3 år siden, så ute av trening tydeligvis :)
 
Toppen