Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Senator

Moderator
Hotell: Conrad New York Midtown
När: 8 jan 2020
Bokat: 1 BDRM SUITE 1 KING BED
Uppgradering: 1 BDRM SUITE 2 QUEEN BEDS
Antal nätter: 2
Status: HHD

Här är ett sådant exempel när det hjälper att kontakta hotellet innan ankomst, i detta fall via Hilton appen. Jag förklarade att jag behövde kliva upp 04.45 första morgonen och undrade på om hotellet hade en rekommendation till vilket rum så var lämpligt så jag kunde duscha och kliv ut utan att väcka sambon och Mini. Angel från "Rooms Control" svarade med ett toppen alternativ på ett rum som var marginellt större, men som hade en badrummet utanför med en dörr in samt två Queen sängar. Prismässigt är det idag ca $120 skillnad mot det jag hade bokat.

Jag fick ett erbjudande om en 2 Bed Room Premium Suite med 1 King och 1 Queen mot $250 extra med tackade nej. Ovan rum gav oss det vi behövde. Skall skriva lite mer i den andra tråden.
 

Maja

Medlem
Hotell: Hilton London Bankside
När: 16-19 jan 2020
Bokat: KING GUEST ROOM
Uppgradering: KING DELUXE
Antal nätter: 3
Status: HHG

Vet inte om jag kallar detta så mycket till uppgradering då det är exakt samma rumstyp och storlek, enda skillnaden är gratis läsk i minikylen på rummet. ;)
 

Maja

Medlem
Nästan gång får du fjäska in dig på en uppgradering till Banksides vegan suite - Jag har lyckats få det rummet två gånger :D

The World's First ‘Vegan Suite’ Welcomes Guests at Hilton London Bankside | Hilton Press Center
:D Har läst om denna! Jag är för dålig på att tigga till mig uppgradering. Försökte lite fint denna gång då tjejen kände igen mig från när jag var där i slutet på november med familjen och hon själv sa att hotellet var väldigt tomt när jag checkade in och hon bytte rum på mig. Men icke, sa nicke, ingen större lycka där inte. :oops::rolleyes:
 

aruba1

Medlem
Hotell: Hilton Sao Paulo Morumbi
När: 23-26 jan 2020
Bokat: Premium Kind Bed (billigaste)
Uppgradering: One Bedroom Suite - 1 King Bed - Bridge View
Antal nätter: 3
Status: HHD

Blev uppgraderad i samband med tidig incheckning kl.8 i morse. Fint hotell med bra service so far :)
c0e0eeced61ec22cb8dcbe57455a3f3d.jpg

c4fe00b60b3d48fc7fb63591fb65b99e.jpg
 
Last edited:

MartinH

Medlem
Hotell: Hilton Garden Inn Hong Kong Mongkok
När: 24-26 jan 2020
Bokat: KING GUEST ROOM
Uppgradering: KING DELUXE HARBOUR VIEW ROOM
Antal nätter: 2
Status: HHD

Inte så mycket "harbour view" då 2/3 av fönstret är blockerat av en masonitskiva...
Kinesiskt nyår, demonstrationer och coronavirus, perfekt att vara i Hongkong nu ;)
Jag är inte så orolig. Verkar som att de ställer in en del nyårsfirande för att det inte skall vara så stora folksamlingar.
 
Toppen