Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Senator

Moderator
Från appen i morse på väg till Prag. Från 3x Twin Deluxe till detta.

bf200d422f6cd4d7a32f6cdfe0a8204e.jpg


Tillträde till båda Executive Rooms redan 09.30 när vi anlände. Mitt rum används och borde vara redo runt 14.00.
 

Senator

Moderator
Trevlig uppgradering.
-Har du märkt någon skillnad i uppgraderingarna sedan du blev diamond for life?

Ja, en markant skillnad i bemötande överlag. Särskilt om jag har varit i kontakt med ett hotell innan ankomst med frågor om olika former av hjälp. Bara en gång i år på 36 stays som jag INTE har fått en uppgradering. Anlänt då väldigt sent och hotellet helt fullbokat.

Ofta när jag står i repan och någon ser Lifetime i systemet så kommer det en uppgradering en nivå till.
 

taxvalp

Medlem
Återbesök (konstbiennal!) på Hilton Molino Stucky i Venedig. Det finns många rumskategorier men vi bokade ”King deluxe with view” som är ett par snäpp över det billigaste rummet under kampanj. Vi blev uppgraderade till ”King executive suite with view” med ett par Bellini och choklad på rummet. Fin utsikt. HHD.

Venedig i november är för övrigt riktigt bra, man kan röra sig på gatorna och med en jacka på funkar det att ta en Spritz i eftermiddagssolen utan trängsel på uteserveringarna.

Två år sedan föregående post och dags för konstbiennal igen.

Denna gång fyra nätter på Hilton Molino Stucky som HHD, uppgraderad från King Hilton Deluxe Room till King Executive Suite with View och en bättre flaska prosecco i ishink på rummet.

Det är högt vattenstånd här och i går var lobbyn och baren översvämmade (hotellet stängt för nya bokningar) men i dag var mesta i ordning igen. Vattnet förväntas stiga i morgon igen, tyvärr.
 

DavveP

Medlem
Hotell: Doubletree Fontana Park Lisbon
Bokat: Guest room x 2
Uppgradering: King Premium Room x 2
Antal nätter: 2
Status: HHD

Lite strul med bokad rate med olika besked i app, mail och hotellsystem. Teknisk strul. Hanterades utmärkt, direkt lägsta priset.
 

FFlash

Medlem
Bodde på Hilton Maidstone nära London innan lite motorsport på Brands Hatch circuit.
Meeh uppgradering till Deluxe som var typ amerikansk HI kvalitet och luktade mögel. Bad dom kolla om lukten var okej och de tyckte det. Tänkte alla rum säkert luktade samma så ville inte gräla heller om byte. Ingen kompensation offered heller.
No go.
 
Toppen