Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Jönsson

Medlem
Det har aldrig stått någonstans att man skall bli uppgraderad till Executive, varken som Gold eller Diamond. Du KAN bli uppgraderad till högre yrkeskategori eller preferred rooms, i vilket dom inbegriper hörnrum och liknande.

Så det är lika mycket upp till hotellet nu som det alltid har varit. Sen kan ju det lokala hotellet ha ändrat sin policy till att snåluppgradera.
Precis. Vill du öka chansen att bli uppgraderad till Executive så ska du boka rumskategorin precis under. Eller så bokar du helt enkelt den rumskategori du vill bo i.
 

GOTBound

Medlem
Vad hittar du detta ang att Gold bara får Exec rum men inte lounge?

Jag hittar detta på Hiltons hemsida och min erfarenhet har varit att får jag Exec rum uppgradering får jag lounge.

Hilton Honors MyWay Benefits FAQ's

Q. What is the policy for Executive Floor Lounge Access?
A. The following policy applies at all Conrad® Hotels & Resorts, Curio - A Collection by Hilton, Hilton Hotels & Resorts, and DoubleTree by Hilton™ hotels that have Executive Floor Lounges. Excludes the Sakura Club at Conrad Washington, D.C.

  • If you are an Hilton Honors guest with Gold status, you and up to one additional registered guest in the same room will be granted complimentary access to the Executive Floor Lounge only if you receive a room upgrade to the Executive Floor or an upgrade to a room type that confers Executive Floor Lounge access benefits.
  • If you are an Hilton Honors guest with Diamond status, you and up to one additional registered guest in the same room will always enjoy complimentary access to the Executive Floor Lounge, even if your stay is not booked on or upgraded to the Executive Floor.
 

NotRyan

Medlem
Om det finns Executive-lounge så får man access om man blir uppgraderad förutom ovan nämnda undantag.

Oupplysta/Inkompetenta front-desk agents finns dock överallt!
 

Gargamel

Medlem
Hotell: Hampton by Hilton Berlin City Centre Alexanderplatz
Datum: 7 oktober
Bokat : Queen room with city view
Uppgradering: Queen family room with city view
Antal nätter: 1
Status: HHG
 

marbe166

Medlem
Hotell: Hampton by Hilton Berlin City Centre Alexanderplatz
Datum: 5 oktober
Bokat : Twin room with city view
Uppgradering: Queen room with garden view
Antal nätter: 1
Status: HHS
 

marbe166

Medlem
Är det verkligen att betrakta som en uppgradering? :) garden view rooms brukar ju vara billigare.

Jag vet inte. Om City view innebär rum ut mot Otto-Braun-Straße eller Mollstraße så är Garden view-rummen åtminstone lite mindre påverkade av trafiken. När jag valde rummet i förväg så såg det åtminstone ut att vara lite större än rummen på andra sidan korridoren.
 
Toppen