Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

bhen

Medlem
Samma här. Får jag välja i samma kategori som jag bokat checkar jag inte in online. :)
Det är kanske det felet jag gör, har förvisso bara Gold, men får nästan aldrig uppgradering när jag frågar fint i Receptionen. Vill checka in online för att säkra bra rum högt uppe men borde kanske byta strategi.
Bott minst 10stays, alla i Usa, sista året utan uppgradering.
 

NotRyan

Medlem
Det är kanske det felet jag gör, har förvisso bara Gold, men får nästan aldrig uppgradering när jag frågar fint i Receptionen. Vill checka in online för att säkra bra rum högt uppe men borde kanske byta strategi.
Bott minst 10stays, alla i Usa, sista året utan uppgradering.
Jag får nästan alltid uppgradering till executive, oavsett om jag checkat in online eller inte. Det enda undantagen har varit på en längre vistelse i Manila där executive var fullbokat över nyår samt någon gång på Slussen där draken var stenhård med att bara uppgradera ett steg till deluxe.
 

Tonton

Medlem
Hotell: Hilton London Bankside
Datum: 31 Mars - 2 April
Bokat rum: King Guest Room
Uppgradering King Junior Suite
Uppgraderad i appen, eller vid receptionen? I appen ca ett dygn innan ankomst
Antal nätter: 2
Status: HHD

För att fortsätta på diskussionen ovan, det sker inte ofta men denna gång så blev jag uppgraderad i förväg :)
 

Abbs

Medlem
Hotell: Hilton London Bankside
Datum: 31 Mars - 2 April
Bokat rum: King Guest Room
Uppgradering King Junior Suite
Uppgraderad i appen, eller vid receptionen? I appen ca ett dygn innan ankomst
Antal nätter: 2
Status: HHD

För att fortsätta på diskussionen ovan, det sker inte ofta men denna gång så blev jag uppgraderad i förväg :)
Hotell: Hilton London Bankside
Datum: 23 Mars - 25 Mars
Bokat rum: King Guest Room
Uppgradering King One Bedroom Suite i appen, King Deluxe Room vid ankomst
Uppgraderad i appen, eller vid receptionen?-
Antal nätter:
2
Status: HHD

Det blev jag också, men vid ankomst så var det slut på sviter. Var tydligen bröllop så hade full förståelse för att sviterna var slut men fick rummet tillgängligt vid kl 10 :)
 

Mangostan

Medlem
Hotell: Rome Cavalieri, Waldorf Astoria
Datum: 30 Mars - 1 april
Bokat rum: Twin Deluxe (billigaste)
Uppgradering Twin Premium with Rome view
Uppgraderad i appen, eller vid receptionen? Appen på morgonen samma dag
Våning: 6/9
Antal nätter: 2
Status: HHD

Mycket nöjd med denna uppgradering. Det var utsikten från balkongen vi ville åt. Hotellet är precis lika bra som i recensionerna på Tripadvisor och hotellsidorna. Personalen är verkligen på tårna och hela byggnaden andas klassisk, gammaldags lyx. Som diamond får man fri tillgång till den fina spaavdelningen med innepool, turkiskt bad och bastu. Tyvärr är utepoolerna inte öppna såhär års. Frukosten är möjligtvis den bästa jag har ätit i hotellsammanhang. Full frukost ingår som HHD, med möjlighet att även välja a la carte. Jag tog en utsökt Benedict.
 
Jag får nästan alltid uppgradering till executive, oavsett om jag checkat in online eller inte. Det enda undantagen har varit på en längre vistelse i Manila där executive var fullbokat över nyår samt någon gång på Slussen där draken var stenhård med att bara uppgradera ett steg till deluxe.
Håller med. Reser jag själv så får jag alltid bättre rum och executive lounge. Med familjen bara ibland men oftast bara executive access pga twinbeds.
 

DavveP

Medlem
Hotell: Hilton Midtown New York
Datum: 26-28 mars
Bokat rum: City Room Two beds (men frukost för tre)
Uppgradering: Nej
Antal nätter: 2
Status: HHG
 

GOTBound

Medlem
Hilton Malta levererar. Herr Nilann och jag fick vårt favoritrum ännu en gång. Hörnrum med stor altan runt hela rummet. Utsikt över Medelhavet och Marinan. Bokat standardrum, fin uppgradering. HHD

Jag har aldrig fått uppgradering till Exec rum men alltid Exec lounge access när jag varit där med familjen (2+2), verkar bero på att Exec rummen (2 bädds) har annorlunda max ocupancy spec. (2+1) jämfört med standardrummen (2+2).

Vi åker dit till sommaren igen.

Exec loungen är trevlig med bra utsikt.

HHG


EK
 

Attachments

  • 03576EDE-1913-42FF-89C4-36F655351F3D.jpeg
    03576EDE-1913-42FF-89C4-36F655351F3D.jpeg
    86,9 KB · Visningar: 355
Toppen