Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Diskussion i 'Hilton Worldwide & Honors' startad av Knucket, 17 Maj 2012.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade varit helt OK med att det var fullt och att inga uppgraderingar gavs alls just då. Det händer och det köper jag fullt ut. Problemet är att de påstår att de ger uppgraderingar till HHD men istället ger uppgraderingar till HHG och ljuger mig rakt upp i ansiktet.

2. Vi fick också en svit i september 2018 när vi bodde sju nätter på Conrad Bali. Sedan är diskussionen om uppgraderingar HHD mot HHG inte helt nyanserat om inte alla kända och okända parameter är med:
    1. Det är en tydlig "i mån av plats" policy
    2. Längden av vistelse spelar roll: finns det rum att allokera hela vistelsen? Jag upplever att hotell överlag inte erbjuder uppgraderingar när gästen skulle behöva byta under vistelsen. Jag har frågat efter det vid check-in, och några gånger fått byta rum under vistelsen
    3. Ankomsttid
    4. Pre-arrival kontakt med hotellet: något jag gör en del för att förbereda de behov vi har
    5. Room-rate spelar kanske en roll: kanske hotellet prioriterar RevPar vid uppgraderingar: Revenue Per Available Room (RevPAR) lite som Lufthansagruppen gör vid OpUps: bokningsklass före status
    6. Finns det prelbokningar (hotell överbokar som flygen gör)
    7. Återvändande gäst
    8. CRM detaljer: kanske det finns sparat information om oss som gäster: "suitable for upgrade" eller "unsuitable for upgrade".

Det är anmärkningsvärt positivt att Conrad Bali försöker uppgraderar till Suites i mån av plats för HHD. Men åker man dit och förväntar sig att det skall hända blir vi nog besvikna.

jerixon, Berglund, Glenn E och 1 annan gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet att du alltid försöker vara diplomatisk och förlåtande, men mitt case är ett klockrent exempel på när hotellet bara har gjort fel på alla sätt och det finns inga egentliga ursäkter för det.

Ja och det har jag inga problem med. Problemet är att det fanns plats för en HHG samtidigt (mer eller mindre på minuten, bokstavligt talat) som det inte fanns plats för en HHD.

När jag påtalade för front desk manager att detta inte var acceptabelt dök helt plötsligt ett annat rum upp, så det tyder även det på att det inte var helt sant att det var fullt och inte gick att uppgradera oss. När vi ankom var hotellet ganska fullbelagt men efter halva vistelsen blev det märkbart mindre med folk. Så om de till slut lyckades uppgradera oss redan första natten så var det ju uppenbarligen inte ett problem att allokera rum för hela vistelsen.

Återigen, vi checkade in samtidigt som en HHG blev uppgraderad. Bokstavligt talat samtidigt.

Det hade vi haft. Bland annat för att arrangera transport från flygplatsen.

Vi hade inte bokat en svit, men inte heller billigaste möjliga rum just för att jag ville ha ett OK rum om vi inte skulle få en uppgradering. Så min irritation med Conrad Bali har inget att göra med att vi inte fick en uppgradering - det har att göra med hur de hanterade situationen och att de ljuger för mig.

För oss var det första gången vi var där. Osäker på om det par som blev uppgraderade var återvändande eller inte.

Eftersom vi aldrig varit där tidigare så skulle jag bli väldigt förvånad om vi var markerade som olämpliga att uppgradera.

Det jag förväntar mig, är att hotell inte ljuger mig rakt upp i ansiktet.

011430121 gillar detta.
  4. Nitram

Nitram Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen uppgradering men jag lyckades i förra veckan få frukost för fyra rum(totalt sju personer) bokade i mitt namn i både New York och Toronto. Är Diamond på Hilton.

jerixon och JSQ gillar detta.
  5. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hotell: Hilton Stockholm Slussen
    Datum: 21-22 November
    Bokat rum: Queen Room (billigaste)
    Uppgradering King Exec with View
    Antal nätter: 1
    Status: HHD

Tonton gillar detta.
  6. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick uppgradering på Hilton Metropole i London nu i veckan. Från billigaste till Executive room inkl lounge. Oturligt nog hade jag inte tid att nyttja loungen. Har Hilton gold.

jerixon, 011430121, Lounge Lizard och 1 annan gillar detta.
  7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hotell: Doubletree Shanghai-Pudong
    Bokat rum: Billigaste
    Uppgradering Deluxe suite
    Antal nätter: 1

Trevlig uppgradering när man för en gångs skull ska vara såpass mycket på rummet att man faktiskt hinner utnyttja alla tre sittgrupperna, bägge badrummen och lilla matsalen.

jerixon, 011430121, Berglund och 1 annan gillar detta.
  8. Lounge Lizard

Lounge Lizard Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det gäller att maximera vistelsen!

9. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hotell: Hilton Metropol London
    Bokat rum: Billigaste
    Uppgradering Familjerum!
    Antal nätter: 2
    Kom till hotellet runt 10:15 gick till incheckningen och receptionisten sa jag hade blivit uppgraderad, inget rum var ledigt men om jag gick till loungen och tog en kaffe skull rummet vara klart på 30 minuter.
    Jag sa att skulle ut ”på stan” och beräknade vara tillbaka runt klockan 13:00, det skulle inte vara något problem och rummet skull vara iordning.
    Kom tillbaka 14:15 rummet var inte klart, om jag gick till loungen och tog en kaffe skulle det ordnas på 15 minuter sa receptionisten!
    Gick till loungen och talade om för lounge receptionisten om att mitt rum inte var klart, han sa jag skall kolla upp detta.
    14:45 frågade jag igen och han sa att det var på gång!
    15:00 gick han hem, och efter ytterligare 20 minuter frågade jag den nya receptionisten om mitt rum var klar, tyvärr var det inte det, men jag kan ge de dig ett annat rum!

Fick ett familjerum, vet inte vad jag var uppgraderad till för rum innan allt detta strul.
    När jag kommer till rummet så är soffan bäddad och klar, något trångt blir det med tre sängar på 180cm.

När jag kom tillbaka till hotellet under eftermiddagen idag, påpekade jag till receptionschefen att jag inte var nöjd med incheckningen igår, hon erbjöd 20.000 poäng, jag tackade och tog emot erbjudandet.

Sitter nu med 20.000 mer på kontot, men lika förvånad och sur för hur man behandlar en HHD.
    A4375572-0712-4E2D-9864-7876B75420CC.jpeg

Lounge Lizard, aruba1, MrDollar och 2 andra gillar detta.
  10. Tonton

Tonton Medlem

Spännande - Jag debuterar på Metropole om en vecka! Får se hur det blir :)

Bockar av Metropole samt DT Heathrow nästa vecka. Sedan är alla Hiltonhotell i London (Förutom Hampton i Waterloo och Docklands) avklarade under 2018.

Lounge Lizard och 011430121 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!