Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Diskussion i 'Hilton Worldwide & Honors' startad av Knucket, 17 Maj 2012.

1. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Conrad Chicago, HHD. Checkade in jetlaggad igår kväll och fick ingen uppgradering från billigaste rummet. Frågade i dag pigg och utvilad och efter lite motstridiga uppgifter sitter vi nu i en ”Deluxe king studio” på 52 kvadrat. Fin utsikt även om det bara är på våning 11 viket ju är att betrakta som markplan här...

jumbooze och Jakob Österberg gillar detta.
  2. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Lånar tråden lite. När ni blir uppgraderade från standardrum till Executive, hur brukar ni då resonera kring My Way Benefits? Hinner ni ställa om benefits till poäng istället för frukost vid uppgradering? Någon som har försökt att ändra vid incheckning? Har hört att det finns de som blivit hänvisade till loungen för frukost då de bor i ett Executive på en del hotell och då ska man ju absolut ha poängen istället. Tänkte på det idag då jag åt en aningen torftig frukost i loungen istället för i restaurangen.

3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror på vilket hotell det är. Jag hade ställt in poäng någon gång när jag ändå inte skulle äta frukost på något Hilton Garden Inn och sen tänkte jag inte mer på det. Nästa gång jag skulle bo på ett HGI så bytte de åt mig vid incheck så att jag fick frukost istället.

Jönsson gillar detta.
  4. Amoss

Amoss Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Blir jag som HHG uppgraderad om jag checkar in via appen? Dvs. är chansen större vid receptionen eller lika stor via appen?

5. RonnieK

RonnieK Medlem

Det är nog omöjligt att svara på. Jag har hört bägge varianter - både uppgradering och att de inte uppgraderar pga att man redan valt ett rum.

6. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu är jag HHD men jag tror att det kvittar. Jag checkar bara in på appen om där är bara "vanliga" rum på hotellet utan executive lounge eller rum. Ett flertal gånger jag har checkat in och då har jag inte fått någon uppgradering, fast att där har varit lediga rum som jag har påtalat om. Så jag har slutat med appen.

7. Nilann

Nilann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hälsningar från Hilton Munich Park. Uppgraderad från standardrum till Executive med utsikt över Englischer Garten.
    Detta är ett av herr Nilanns och mitt favorithotell. Bra service, trevlig lounge och en fantastisk park för promenader. HHD

jerixon gillar detta.
  8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade rum åt min systerdotter på HGI Denpasar med poäng
    Hon fick både upgrade & frukost (jag är HHD och det hängde visst med i bokningen)

Glenn E och aruba1 gillar detta.
  9. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hilton Strand Helsingfors
    HHG här
    Standard till exec med lounge. Bättre bemötande och upgrade än sist då när jag var Diamond

rosenstam gillar detta.
  10. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hilton Strand Helsingfors.
    Billigaste rum -> Executive som HHG.
    Mycket uppskattat när jag har en stay på tre dagar, och för ovanlighetens skull kommer att tillbringa mycket tid på hotellet.

aruba1 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!