Jeg synes det er fint og ærligt at du beretter om dit triks! Det er sjovt, frækt og godt fundet på. Jeg ville aldrig turde gøre det selv. Ovenfor kan jeg se at mange er moralsk forargede og dømmende. Det irriterer mig lidt da jeg er sikker på at de fleste af os på dette forum af og til har fået uretmæssige og ufortjente fordele som vi ikke har klaget over eller bedt ændret tilbage. Eller vi har fordrejet sandheden eller løjet lidt for at få en opgrade eller stolerække for sig selv? Eller en statusmatching hvor man måske har overdrevet behovet... "De er sure" sagde ræven om rønnebærene (den kunne ikke nå dem)
Visst är vi många här på forumet som dragit nytta av fördelar som man inte riktigt är berättigad till som exempelvis en statusmatchning. Här kan dock bolaget/kedjan nergradera dig till nästa år om de märker att du inte lever upp till förväntningarna.
Jag tycker att det är en väldigt stor skillnad på att skicka ett mejl till hotellet med förfrågan om möjlighet till uppgradering än att stå på flygplatsen och ljuga en annan människa rakt upp i ansiktet för att eventuellt få en uppgradering.
Det jag reagerar över och kanske flera med mig är:
1. Att han tänkt ut en plan med syfte att lura andra människor.
2. Att han väntar med att checka in så att de skall bli ännu mer stressade.
3. Att han låtsas vara hjälpsam men istället tillhandahålla ett dokument med ett fejkat telefonnummer
4. Att han blandat in en kompis som ska låtsas vara någon annan och ljuga för hans sak när de ringer för att kontrollera hans uppgifter
5. Att detta är satt i system då han enligt egen utsago lyckats bli uppgraderad ett flertal gånger med denna historia.
Du skriver även om räven och rönnbären, jag kan meddela att jag hellre flyger metall med rent samvete än sitter i business och skäms som en hund.