Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad av tredjepart vid resa?

gdaily

Medlem
Uppgraderad till Business (med full flatbed) på tvåtimmarsflygningen mellan Hong-Kong och Cebu i fredags (Cathay Pacific), tack vare kombinationen flygplansbyte i sista minut till treklasskonfig (first/biz/ekonomi), fullsatt ekonomiklass, min "flexibla" ekonomibiljett och BA Silver.

Det var nog den bästa tvåtimmarsflygning jag någonsin gjort, utan tvekan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

andreas

Medlem
Uppgraderar från Y -> C på sträckan DUB - CPH med SK i december. A3*G och det uppmärksammades specifikt av incheckningspersonal. Skillnad från Y? Varm mat och Orreforsglas. Sätet bredvid var det enda tomma på hela flyget (MD-80)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag och min hustru fick uppgradering till business med United SJU-EWR när jag hade EBS. Mycket positiv överraskning eftersom maten var välkomponerad och vinerna riktigt goda!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pep

Medlem
Jeg fandt netop denne tråd og læser med interesse alle de vidunderlige upgrades vi/I har fået. Men trådens titel og indholdet gør at vi blander gulerødder med kartofler:
Det er jo slet ikke sikkert, at upgrade blev givet pga. af et 3djeparts-kort? Jeg tror de fleste upgrades her er almindelige UpOps og næppe fordi man har et kort i et andet program! Man kan ikke ud fra indlæggene ovenfor konkludere hvad der er den afgørende årsag - jeg selv gætter på et stort, stort element af tilfældighed. Jeg tror generelt mange tillægger premiumkort langt større værdi end de i virkeligheden har når men rejser med alternative flyselskaber i samme alliance. Og, hvis man har premiumkort i en helt anden alliance (end den man rejser med) tæller det næppe overhovedet - fordi hvordan kan de vide det ?? Referer til Upgraderingstråden:
http://www.businessclass.se/forum/ovriga-flygbolag/1363-uppgraderingstraden.html
 

Canadien

Medlem
I år so far har EBG gett
2x Y->C med AirChina, ARN-PEK
1x Y->C med Lufthansa codeshare AirCanada metall FRA->YUL

Detta på ca 20 ben longhaul
 

011430121

Medlem
Har fått några med Lufthansa både intra Europa och på långlinjerna, LX på långlinje även mitt resesällskap fick det trots statuslös, för någon vecka sedan med LX från LYS till ZRH vi var 10 pers i samma bokning men det var bara mig det pep för vid ombordstigningen.
I USA med UA uppgraderad från M till M+
 
M

Monkey_Class

Guest
Med SAS CPH/PEk så har jag blivit uppgraderad många ggr fast än fler från PEk/CPH.
Ett trick jag brukar köra med när kärran inte är full är att jag kör med linen (fast på engelska):
- Jag hoppas att Ni verkligen har fått faxet om min uppgradering som jag skulle få av customer care som plåster på såren för en händelse på väg hit.
(givetvis har de inte fått något å då ber jag dem att ringa och kolla)
Då jag checkar in sent och de inte har något nummer och börjar leta efter det så säger jag - Här är numret så slipper Ni leta då vi har ont om tid. När de ringer så svarar min kompis som är med på "noterna" (de dagar han är upp då han jobbar skift)
Dert ovan har funkat lite då och då beroende på hur "säker" lead agent är :)
Fult knep - javisst men i krig och kärlek är allt tillåtet :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

flum

Medlem
Med SAS CPH/PEk så har jag blivit uppgraderad många ggr fast än fler från PEk/CPH.
Ett trick jag brukar köra med när kärran inte är full är att jag kör med linen (fast på engelska):
- Jag hoppas att Ni verkligen har fått faxet om min uppgradering som jag skulle få av customer care som plåster på såren för en händelse på väg hit.
(givetvis har de inte fått något å då ber jag dem att ringa och kolla)
Då jag checkar in sent och de inte har något nummer och börjar leta efter det så säger jag - Här är numret så slipper Ni leta då vi har ont om tid. När de ringer så svarar min kompis som är med på "noterna" (de dagar han är upp då han jobbar skift)
Dert ovan har funkat lite då och då beroende på hur "säker" lead agent är :)
Fult knep - javisst men i krig och kärlek är allt tillåtet :)
Snudd på bedrägeri om du frågar mig.
 
Toppen