Senaste nytt

Har du blivit nedgraderad på Nordic Choice Hotels?

olo

Medlem
Men att planera något sådant? Det är inte alls säkert att det är ok att dela med kollegan. Konstigt att man som hotell utgår ifrån det i sin planering. Någongång måste de ju ha sett att de bokat fler rum än vad som fanns?

Planerat och planerat... De ringde efter lunch och frågade om jag hade tänkt komma, så redan då visste de nog att de var ont om rum. Vet också att de ringde till fler som skulle bo på hotellet. När vi checkade in hade de två rum kvar men väntade fyra gäster. Ett rum hade de reserverat åt en Platinum. Det var således ett rum kvar åt oss och han behövde fixa ett rum till, åt den sista gästen. Alla andra hotell på orten (inkl. vandrarhemmet) var fullbokade och närmste hotell med lediga rum låg 7,5 mil norsk skogsväg bort, vilket vi också fick erbjudande om.

Alla bolag i resebranschen överbokar. Flygbolag, hyrbilsfirmor, hotell, you name it.

Hade folk faktiskt rest så som de bokade hade det inte funkat men många gör inte det och därför funkar det att överboka.

Japp, visst är det så. Sen tror jag också att det här med "garanterat rum" för statusgäster ibland kan ställa till det. Oftast tror jag att de håller något rum för det ändamålet, men om det är många som vill boka sina garanterade rum, så spricker det helt klart.
 

Valley

Medlem
Kompensation i form av fast track till Guld (vad nu det är värt efter några dagar på Post) och 5 000 extra bonuspoäng.
 

flybob

Medlem
Kompensation i form av fast track till Guld (vad nu det är värt efter några dagar på Post) och 5 000 extra bonuspoäng.

Det var inge vidare. Fast track får du bara du ber snällt och 5000 räcker inte ens till en frinatt. Tycker åtminstone att de kunde givit dig 10k.
 

Valley

Medlem
Det var inge vidare. Fast track får du bara du ber snällt och 5000 räcker inte ens till en frinatt. Tycker åtminstone att de kunde givit dig 10k.

Samma F T jag fick för några år sedan. Så det är som du säger. Det får du bara du ber om det.
Tror inte jag orkar bry mig mera om detta case. Ser man till skadan så är det helt ok deal.
 
Toppen