Senaste nytt

Har du åkt på kryssning?

Linmet

Medlem



. Vaccinated passengers onboard will have areas of the ship where they can be with other vaccinated guests, and take off their masks.

Select showtimes in the entertainment venues will be offered for vaccinated passengers only. Similarly, meals in the ship's main dining room will be set up so vaccinated passengers and unvaccinated passengers can eat separately. MyTime dining is not open for unvaccinated passengers.



tänk om vi gjorde så i sverige :)
 

Bankiren

Medlem
Norwegian Cruise Line stämmer delstaten Florida på grund av deras lagstiftning som gör att man inte kan kräva att alla passagerare är vaccinerade.

Norwegian Cruise Line filed a lawsuit against Florida's surgeon general, hoping to put an end to the state's law preventing businesses from requiring customers to show proof of Covid-19 vaccination.

In the court filing, Norwegian claimed the law violates the First Amendment by blocking communications between a business and its customers; illegally disrupts the proper flow of interstate and international commerce without substantial state interest; and violates the Fourteenth Amendment by preventing a company from protecting the health and safety of its employees and customers against the pandemic.

Norwegian Cruise Line sues Florida surgeon general to end vaccine passport ban
 

aldrighemma

Medlem
Hejdå Europa !
Hoppas bli insläppt i USA den 13/11 efter totalt 20 dagar till sjöss :rolleyes:
2021-11-07 10.34.16.jpg

Vi befinner oss just nu så långt från en större landmassa som jag någonsin varit, undantaget på flygplan förstås...
upload_2021-11-7_8-33-11.png
 

Jonas F

Medlem
Hejdå Europa !
Hoppas bli insläppt i USA den 13/11 efter totalt 20 dagar till sjöss :rolleyes:
Visa bifogad bild 123095

Vi befinner oss just nu så långt från en större landmassa som jag någonsin varit, undantaget på flygplan förstås...
Visa bifogad bild 123096

Festligt! Vi vinkade till er från balkongen på Curio by Hilton utanför Malaga när ni drog iväg på den långa resan från Europa!

Sunkig bild också:
9D617734-9F45-4D08-BCB2-099754B4DADB.jpeg
 

aldrighemma

Medlem
Hälsningar från NCL Jade. 1200pax, 1100 i crew. Minst sagt utmärkt service hela tiden. Mycket nöjd. :)
Det är samma läge på Harmony med lite passagerare, 1295 pax och 1750 crew. Lite väl ödsligt dock då fartyget normalt tar över 6000 pax, men utmärkt service som sagt, och inga köer någonstans !
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Bankiren

Medlem
https://www.washingtonpost.com/nati...live-updates/#link-V5PVCKHOERCYJD5XBYAHDJRXSM

On Tuesday, the public health agency lowered its travel health notice for cruisesfrom Level 4 to Level 3, which indicates covid-19 levels on ships are “high” rather than “very high.”

People who are not up to date with their vaccines should avoid cruise travel, the CDC says. And regardless of vaccination status, the agency says those who are at increased risk for severe illness from covid-19 should also avoid cruises.
 

FFlash

Medlem
Lite OT kanske men relaterat, (detta från Las Palmas)
En äldre amerikansk man (aning berusad) föll på gatan framför oss som satt på bänken i en park och slog axeln som troligen bröts. Jag hjälpte till mannen och ville ringa ambulans till sjukhuset, men mannen insisterade gå till färjan då han sa att det finns en doktor där som han ville anlita först. Jag ville hjälpa och då jag pratar även spanska, för att ta honom till sjukhusets röntgen då han sved som satan. Jag kunde inte övertala honom och släppte honom gå till sin cruisefärja. Kanske en kilometer, de skullle åka imorgon.

Ledsen, gjorde jag fel? Jag har ingen aning om hurdana läkarservice de har på färjan typiskt. Och ledsen om manne faktisk hamnade dit. Jag gick en bit med honom med återvände pga eget möte i motsatt riktning.
 
Toppen