Senaste nytt

Har du åkt på kryssning?

M.K

Medlem
@Bankiren Ja inte lätt veta, men känns som en balcony ligger på kanske $1000+ mer nu. Craving på cruise så jag bokade som sagt en. Det finns dock andra semesteralternativ jag hellre kör på istället för en andra Cruise.
 

JensE

Medlem
En Cruise bokad via min PCC. Det blev min freestyle favorit NCL igen med drinking package, speciality dinners, 3x points och $200 i OBC. Bättre personligt pris också än det officiella samt fick använda två gamla CR, €466, som deposition. :)

Jag hoppas verkligen det kommer igång snart, fortsatt osäkert läge. Jag väntar troligen med fler bokningar då jag hoppas och tror på riktigt goda deals framöver då alla ska försöka fylla kapacitet igen. Jag kan ha fel men överlag känns det som högre prisläge faktiskt än innan pandemin.
Min PCC svarar inte ens på mail så värdelöst.
Priserna har gått upp väldigt kraftigt, dom vill ju ha igen förlorande pengar så kommer nog ta ett tag innan priserna är mer normala.
Dock så var det ett riktigt bra pris nu i höst med Epic under €1500 med balkong solo från Barcelona.
Skönt att det är 100% vaccinerade också så man slipper mask.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Bankiren

Medlem
@BankirenCraving på cruise så jag bokade som sagt en. Det finns dock andra semesteralternativ jag hellre kör på istället för en andra Cruise.

Min PCC svarar inte ens på mail så värdelöst.

Har inte Norwegian en väldigt märklig bokningsprocess? :D

Vi gjorde vår bokning online, men man kunde inte betala i samband med bokningen. Det stod att man var tvungen att ringa till dem för att processa betalningen för handpenningen och därmed bekräfta bokningen… Fick ett mejl där det stod att man skulle mejla till NCL för att bekräfta bokningen? Loggade dock in i appen, och där kunde man ju genomföra betalningen utan problem. Stod att man skulle få en bekräftelse inom 1 timme, vilket vi inte fick. Efter många timmars väntan fick vi dock en bekräftelse - på franska. o_O

Har nog aldrig varit så förvirrad av alla olika besked, och i rak kontrast till hur det går till hos MSC och Royal Caribbean. :D
 

JensE

Medlem
Har inte Norwegian en väldigt märklig bokningsprocess? :D

Vi gjorde vår bokning online, men man kunde inte betala i samband med bokningen. Det stod att man var tvungen att ringa till dem för att processa betalningen för handpenningen och därmed bekräfta bokningen… Fick ett mejl där det stod att man skulle mejla till NCL för att bekräfta bokningen? Loggade dock in i appen, och där kunde man ju genomföra betalningen utan problem. Stod att man skulle få en bekräftelse inom 1 timme, vilket vi inte fick. Efter många timmars väntan fick vi dock en bekräftelse - på franska. o_O

Har nog aldrig varit så förvirrad av alla olika besked, och i rak kontrast till hur det går till hos MSC och Royal Caribbean. :D
Av någon anledning så om du går in på ncl.com eller ncl.eu så hamnar man på ncl.com/fr så alla onlinebokningar hamnar i Frankrike av någon underlig anledning.
Det går som sagt att betala via appen och/eller om man har vpn så kan man betala via webben om du kopplar upp dig mot USA.
Jag brukar dock få bokningsbekräftelser på engelska, enda gång det varit helt på franska var vid en avbokning.
Påpekade det när jag satt i luren med booking i UK och hon var väldigt förvånad att det var på franska.
 

Lasse Kongo

Medlem
Skulle uppskatta lite hjälp är helt novis inom kryssningar. Hoppas komma iväg på en Karibienkryssning för första gången i April. Avreseort Miami, 6-8 dagar. Vi är två vuxna och ett barn på 6 år. Vill ha en hytt med balkong. Är nåt rederi bättre än nåt annat? Finns det nåt bra sätt att få rabatter? Är det bäst att boka på rederiernas hemsida?
 

Bankiren

Medlem
Skulle uppskatta lite hjälp är helt novis inom kryssningar. Hoppas komma iväg på en Karibienkryssning för första gången i April. Avreseort Miami, 6-8 dagar. Vi är två vuxna och ett barn på 6 år. Vill ha en hytt med balkong. Är nåt rederi bättre än nåt annat? Finns det nåt bra sätt att få rabatter? Är det bäst att boka på rederiernas hemsida?

Mitt tips är att börja kika på vilken rutt ni helst vill ta. Vissa har till exempel ett stopp på rederiets egna ö, exempelvis Perfect Day at CocoCay som Royal Caribbean äger. Verkar vara uppskattat hos småbarnsföräldrar.

Nästa fråga blir nog vilken typ av skepp man vill åka med, vill man ha ett megaskepp så är ju Royal Caribbean givna t ex.

Jag har åkt med MSC Seaside i Karibien. Jättefint skepp, otroligt trevlig personal - men mat som typ inte smakade något.

I december blir det vår andra kryssning, denna gången med NCL Joy. De körde (kanske fortfarande har det) ett erbjudande där man fick dryckespaket, internet, utflyktsrabatt samt besök på specialrestauranger inkluderade.
 

Lasse Kongo

Medlem
Letar du efter erbjudanden på deras egna hemsidor eller finns det nån bra "rabatt" sida?
Som första resenär känns det som vi vill slå på stort.
Stränder inte jätteviktigt känns mer som mysiga städer eller saker att se är viktigare.
 
Toppen