Senaste nytt

Har du åkt på kryssning?

Stort tack @Kimmen00 för konkreta tips, uppskattas verkligen!
Börjar iofs fundera på om inte en resa direkt till Yucatan vore bättre just för snorkling.
Har hört att det finns väldigt bra snorklingsställen i östra också, som Turks&Caicos och Jungfruöarna.
Men hsh måste vi ju prova kryssning nån gång ändå.

Får fartygen för övrigt lägga till i Kuba numera med alla lättnader, eller cirklar de fortfarande runt hela landet som ju i praktiken ligger och blockerar på en runda i västra Karibien?


Skulle rekomendera St John på Antiuga speciellt att simma/snorkla med Stingrockor
 

M.K

Medlem
Nu är jag riktigt sur då jag efter att ha försökt i dagar äntligen kom fram till Hilton cruises. Får beskedet efter en stunds väntan av agenten att de sedan ca sju månader varken kan eller får sälja cruises till svenskar längre. Kan detta verkligen stämma eller hade jag bara otur med agenten?
 

nissefalk

Medlem
Nu är jag riktigt sur då jag efter att ha försökt i dagar äntligen kom fram till Hilton cruises. Får beskedet efter en stunds väntan av agenten att de sedan ca sju månader varken kan eller får sälja cruises till svenskar längre. Kan detta verkligen stämma eller hade jag bara otur med agenten?

Jag har bokat med dom vid 2 tillfällen, båda gångerna tidigare än för 7 månader sedan dock, och vill minnas att det har nämnts något om att rate är för US residents, detta har jag läst som just det resident och inte citizenship.
I mitt fall har jag betalat delvis med Amerikanskt kredit kort och jag har en address och ett körkort i USA, har inte behövt via något sådant vid kajen och det har inte varit problem att få åka med.

Nu är det ju en chansning som man kanske inte vill göra men om din kryssning går att boka online så kan du ju prova med det, men som sagt, inte så kul om de skulle bli nitiska.

Båda gångerna jag bokade har jag fått Hilton poäng, 100k vid första tillfället och 50k andra gången , antar att det är dess poäng du vill åt genom att boka med Hilton Cruises.
 

M.K

Medlem
Tack så mycket för svar. Ja både HH-poängen, dubbla just nu, förmånerna på kampanjen de kör med denna vecka t o m i morgon, samt att jag sparar x antal tusen på att betala med $$$ istället för euro. Jag får helt enkelt prova agenten jag bokade med förra gången i morgon. Känner mig grundlurad som medveten resenär att betala ockerpriserna här utan något extra! Varför gör de så?

Andra förslag mottas också med tacksamhet.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

bhen

Medlem
Kan du inte boka online? Jag bokade med norskt kreditkort på Hilton cruises för några månader sedan, dock med US adress men det kan du ju bara hitta på en tänker jag.

Jag fick dock bara 12500poäng tror jag det var så verkar inte ha gjort nån bra deal men var fortfarande billigaste priset jag hittade.
 

aldrighemma

Medlem
Nu är jag riktigt sur då jag efter att ha försökt i dagar äntligen kom fram till Hilton cruises. Får beskedet efter en stunds väntan av agenten att de sedan ca sju månader varken kan eller får sälja cruises till svenskar längre. Kan detta verkligen stämma eller hade jag bara otur med agenten?

Det kan säkert stämma, jag har fått samma svar av Royal Caribbean då jag ringt dom direkt.
Ett tips om du inte lyckas att boka via HH, är att kolla priser på UK sidor, i alla fall med RCCL så är dom ofta billigare.
 
Toppen