Har din Eurobonus resa fått retur flyg inställt efter påbörjad resa?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Glenn E, 12 Mars 2020.

1. clarkkent

clarkkent Medlem

2. clarkkent

clarkkent Medlem

Mig vägrade de skicka med Singapore Airlines, kom från högre ort enligt min säljsre. Nu hade jag en SAS biljett från början. 3 ombokningar hittills.

3. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Singapore airlines går väl inte att boka just nu.
    Det kanske ändrar sig snart.

4. Wipe75

Wipe75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har man några rättigheter om SAS ställer in hemresan från USA nästa vecka? På plats nu

5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, rätt till ombokning enligt EU261. Dock kan antalet platser på de flyg som faktiskt går vara begränsat...

011430121 gillar detta.
  6. Mangostan

Mangostan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Igår blev min hemresa avbokad, med automatisk ombokning i SAS-appen till en identisk resa ett dygn senare.
    Datum: 2 april, ombokad till 3 april
    Ombokning skedde: 12 mars
    Bolag: Ethiopian
    Sträcka: MPM (Maputo)-ADD-ARN
    Typ: bonusresa i C.

Jag har ingen direkt brådska hem, så jag är nöjd med denna lösning. Lär väl inte bli någon allsvensk fotboll ändå om jag blir ytterligare försenad.

Tonton och Glenn E gillar detta.
  7. 9lillakatter

9lillakatter Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På resande fot med returflight tillbaka till Sverige från Tokyo med Austrian den 27e, bokad med 2-4-1 sedan evigheter tillbaka. Senaste nytt verkar vara att Austrian pausar sin flotta till 28e, alltså ska vårt flyg ställas in (dock inget mail om det än).

vart vänder jag mig när den officiellt ställs in, Austrian eller SAS Tallin? Och kommer vi behöva hitta en ny routing Tokyo-ARN, eller kan man byta till t.ex Bangkok-ARN? Tacksam för svar!

8. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan gå både med Austrian och med SAS. Har du tur blir du ombokad till en annan bokningsklass då du tjänar poäng

9. glimmare

glimmare Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick köpa en helt ny biljett med Qatar, då SAS inte har samarbete med Qatar och således inte kunde boka om.

Vad är era erfarenheter ang ersättning från SAS?

10. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    50 % av poängen och ungefär 50 % av skatterna för en tur och retur resa tillbaka om din resa var betald med SAS poäng

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!