Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

henke12

Medlem
En fråga angående Concierge servicen!

Har precis skaffat kortet och inte hunnit inviga det ännu, Det enda jag lyckas läsa mig till är att de kan hjälpa att boka bord och fixa röda mattor till bröllop ;)

Vad mer använder ni servicen till?
Jag är lite sugen att gå på Filip och Fredriks livepodcast 16/8 men den är fullbokad.. Kan de kanske hjälpa?
 

wenne87

Medlem
Haft kortet i 2 år nu, hitills ær det inte mycket dem hjælpt till med. På frågan om en restaurangrekomendation så blev svaret att jag kunde googla restauranger + stockholm.... Inte kanske riktigt den servicen man væntar sig. Och ofta ær det "just den" personen som tyværr inte har kunskapen inom "just det" området tyværr. Men om jag ringer imorgon så... osv. någon med bættre erfarenheter?
 

Danne

Medlem
Har prövat använda Concierge servicen en gång för att boka rum på hotell Viceroy i Abu Dhabi vid F1 racet i år. Efter tre dagar ringer resebyrån som Concierge servicen använder sig av tillbaka och säger att det inte går för att de inte har avtal med hotellet. Efter påtryckning ringer de hotellet direkt och återkommer till mig dagen efter med svaret att de tyvärr inte går.

Jag kontaktar hotellet själv och får pris och möjlighet att reservera rum utan vidare.
 

gusten

Medlem
Har prövat använda Concierge servicen en gång för att boka rum på hotell Viceroy i Abu Dhabi vid F1 racet i år. Efter tre dagar ringer resebyrån som Concierge servicen använder sig av tillbaka och säger att det inte går för att de inte har avtal med hotellet. Efter påtryckning ringer de hotellet direkt och återkommer till mig dagen efter med svaret att de tyvärr inte går.

Jag kontaktar hotellet själv och får pris och möjlighet att reservera rum utan vidare.

Ja, sådant är ju riktigt graverande. Har precis själv skaffat HB Plat men dock inte testat servicen ännu. Men det är taffligt att ge blden av att man kan fixa nästan allt och sedan inte kunna det - och sedan kan man själv ordna det i ett nafs på nätet. Låter lite B tycker jag.
 

agehall

Medlem
Det där låter ju riktigt illa. Jag överväger att betala för något sådant här kort, men om servicen är så pass dålig hos HB, så går ju deras kort fetbort. Jag vill ju köpa tjänster som är bättre än vad jag själv kan åstadkomma...
 

Stefan62

Medlem
Det där låter ju riktigt illa. Jag överväger att betala för något sådant här kort, men om servicen är så pass dålig hos HB, så går ju deras kort fetbort. Jag vill ju köpa tjänster som är bättre än vad jag själv kan åstadkomma...

Har Du provat Amex Platinum? Jag kan värva Dig och står för en del av Din årsavgift.
 

agehall

Medlem
Nix, jag vet inte ens vad jag får med ett AmEx plat. Jag får ta och läsa på lite så återkommer jag ifall det verkar intressant.
 

Stefan62

Medlem
Än så länge enbart positiva, men inget är bestående.

Jag skaffade Platinum och då ingår även ett extra till min sambo samt att vi båda får "Priority Pass" på högsta nivån.

För huvudkortsinnehavaren ingår även ett fritt "SAS Amex Eurobonus" samt ett antal hotell-guld-medlemskap.

Utöver detta så har jag blivit inbjuden till ett antal event av varierande slag, men jag har bara deltagit i ett av dessa.

Concierge-service och resebyrå är inget jag nyttjar, men däremot kan jag tänka mig att nyttja det förhandlade priset på C-klass till NYC med BA.

Mina erfarenheter är alltså positiva så här långt.

Eftersom jag fått 2 Platinum-kort och 2 Priority Pass på högsta nivå samt 1 SAS Amex - så bedömer jag att det i mitt fall definitivt är värt kostnaden.
 
Toppen